Bussmodeller i 1:50

Startat av Nico, 31 oktober 2011, 18:17:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico


Skala 1:50 är inte helt ovanlig bland samlare av lastbilsmodeller och bussditon. Jörgen Edgar sedan är mest känd för verksamhet i skala 1:160, men åtar sig byggjobb även i andra skalor. Länkar till ett annat forum där en del alster i just 1:50 dök upp så det är bara att titta och njuta. Är det någon som är extra sugen på något speciellt så är det ju bara att maila upphovsmannen och checka av möjligheterna.  :D

Till tråden »Stora Bussar (skala 1:50)« på Stinsen...
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Björn Lövdahl

Inte för jag handlat några bussar ifrån personen men dock en X31K Öresundståg i N-skala, en av väldigt få med drivning som är tillverkat....
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Fredrik Klint

Tack för länken, buss i 1:50 är beställd...  ;).

jocke

Har 2 Fabrikstillverkade 1:50, tror dom är de iaf, om ja minns vad de stod på kartongen. En är en MAN iaf.


Om man ska specialbeställa en modell av Jörgen, vad kan man tänka sig att priset landar på. Samt hur mycket bilder av fordonet behöver han på en skala?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Nico


Allt det där är nog ganska individuellt så släng iväg ett mail och fråga för det kostar ju inget och så får du detaljerad info direkt från källan. Kontakt med Jörgen Edgar får man via hans hemsida. Priserna på enskilda modeller blir en hel del högre än man är van vid, men då ska man även komma ihåg att det rör sig om handbyggda modeller som tas fram helt från scratch. Mellan tumme och pekfinger kan jag gissa på att en buss i 1:50 kan komma att kosta en hel del, jämför t.ex. priser med de modeller i mindre skalor som han har kvar i lager så får man ett litet hum om ev. prisbild.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

1896

Citat från: jocke skrivet 11 november 2011, 02:21:00 AM
Har 2 Fabrikstillverkade 1:50, tror dom är de iaf, om ja minns vad de stod på kartongen. En är en MAN iaf.


Om man ska specialbeställa en modell av Jörgen, vad kan man tänka sig att priset landar på. Samt hur mycket bilder av fordonet behöver han på en skala?

Ju fler bilder, desto bättre modell. Den Alpus jag nyligen beställde i skala 1:50 vill han ha 2500:- för, men då gör han inredning också.