110720

Startat av Mr G, 20 juli 2011, 23:38:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



Populär följetong som snart måste ta slut ...
吉先生

Möllers

Är spåret öppet på bilden  ???

Mr G

Nej. Tunnelbanan förbi Vårby Gård har inte öppnat än. Tycker att det ser ut som om man håller på att montera träplankan som skyddar strömskenan.
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 20 juli 2011, 23:38:02 PM
Populär följetong som snart måste ta slut ...

Fast än behöver den väl inte ta slut...
Är bilden tagen så pass sent som 20 juli 1972?

/Gunnar

Mr G

20 juli 1972 kan det omöjligen vara. Där har jag alibi eftersom det var en torsdag och jag var inkallad rekryt. Ser ut att vara en vardag eftersom det tycks pågå arbete vid spåret. I så fall tyder det väl på att bilden skulle vara tagen tidigare än den 20 juli.

Ang följetongen lär den väl inte kunna fortgå längre än augusti månads utgång. Tror förresten att jag har en H30-bild nånstans för avslutningsdagen.

Men det klart, det går väl att köra en 111-följetong om man har lust. Eller 120, 121, 130 osv.
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 21 juli 2011, 20:48:21 PM
Ang följetongen lär den väl inte kunna fortgå längre än augusti månads utgång. Tror förresten att jag har en H30-bild nånstans för avslutningsdagen.


OK, det var den följetongen! Jag var helt fokuserad på datumet och trodde att bilden togs för exakt 39 alt 40 år sedan! Lastbilen är väl en Scania 110 så bilden är då helt perfekt!

Mvh Gunnar


Robban

Skickade ju in en Ersabild förut så kör på bara  ;D
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Gunnar D

Efter att ha tittat på SL-kartor måste jag nu mycket hovsamt ifrågasätta att linje 720 passerade Vårby Gård vid fototillfället. Då verkade den endast gått Huddinge Stn-Vårby C.  ???

/Gunnar

Mr G

Jag är rädd att du har rätt.  >:(
Bilden borde nog ha publicerats redan den 7 juli för att passa in i följetongen. Jag får leta fram en ersättningsbild, jag erkänner mitt misstag. Men det var inte avsiktligt.
吉先生

Affe/Märsta

Jag tycker CF:en gör sig väldigt bra i bakgrunden, härlig bild och buss.
Affe Märsta.