Bussmodeller!

Startat av bisquit, 28 oktober 2010, 22:12:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bisquit

Här kan ni lägga in bilder på era bussar, som ni har stående hemma i bokhyllan. Eller på modelljärnvägen!
Börjar själv med några av mina modeller! 8)


Birger/Kumla! 8)

Möllers


Möllers

Har visat dom innan här men Mercedes bussen bland dom nyaste jag har just nu.
Var min Farmor köpte den på loppis till mig fattas en framdör på den  :(
Och volvo 8700an rågade min pappa att skada lita speglarna gick av sen är fram rutan löss.
Men kommer köpa en ny nästa år kommer staffa 2 volvo 8700or har jag tänkt..
Och neoplan köpte ochså Farmor till mig och linjebussen fick jag av en bussförare.









Uploaded with ImageShack.us

Jacob

mina bussmodeller. Inte skalenliga eftersom de är gjorda i slöjden men ändå.

GUB 158




GUB 103




//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Hagglunds

Jag har kollat lite på Faller System, om man skulle köpt en buss i modellskala som verkligen ser bra ut,
hade det ju varit läckert att bygga om den för Faller System, finns väl färdiga fordon iförsig att köpa.

Nån som testat Faller? http://www.youtube.com/watch?v=biwZnOMiY3g&feature=related

Får se om mina HO-modeller dyker upp här....Vi får se.

Nico


Från början var väl Faller-modellerna inte i skala 1:87 utan såg mera ut som 1:76 eller ännu större, men då talar vi om grejer från slutet på 1970-talet. I dag är modellerna från Faller riktigt fina och visst finns det färdiga och körbara modeller att köpa. Wiking å sin sida har även en del radiostyrt i samma skala och då kanske man även lättare kan bygga om en del av det.








Har i övrigt gått igenom lite av det jag fick med mig från årets Hjulmarknad. Brekinas modeller av tyngre fordon är tyvärr oftast inte i TD-utförande (Top Decoration), men då vare sig Mercedes Benz O 317 eller O 317 K direkt har gjorts av andra i skala 1:87 så får man hålla tillgodo i alla fall. Däremot kanske destinationen på nedanstående modell klingar lite illa på våra breddgrader...  :-X  ;)




Brekina Deutsche Post serie 4  //  Mercedes Benz O 317 tillverkades mellan 1957-1971, K-versionen (kurz/kort) på 11,3 m kom 1963. Många rullade in på 1980-talet.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Nico


Passade på att gå igenom de bilder jag har av modellbussar, troligen har jag dragit upp dessa tidigare. Märkte annars att flera av de som jag har inte är med på bild så det får jag väl åtgärda framöver när helger mm. är över.




BeKa 059 – Ikarus 556





Rietze 61105 – Neoplan Cityliner





Norev 521001 – Saviem SC1







Wiking 722 – Büssing D2 U i version med öppen respektive stängd bakplattform





Wiking 873 – Büssing D38





Wiking 721 – Büssing Senator





Brekina 59031 – Mercedez Benz O 317 K





Rietze 62417 – Setra S 319 NF


»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Möllers


Nico


Ja, Fishbowl-modellerna från Busch är snygga. På senare år så har man ju mer och mer gjort en hel del snygga US-modeller.  :D








Satt och bläddrade igenom en del gamla bilder och tänkte att man kan lägga upp lite av det man hittar... med reservation ifall jag slängt ut dem tidigare.









Brekina 50501 – Mercedes Benz O 6600 H









Rietze 60061 – Neoplan N128/4 Megaliner









Rietze 60135.1 – Neoplan N128/4 Megaliner


»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jacob

Två leksaksbussar som jag fick när jag var mindre. En Mercedes Travego och en okänd.









//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

bisquit

Hej alla bussdiggare. Här kommer 2 bilder på Busslink beställningsbussar. Som jag gjorde för några år sedan! 8)
Har fler modeller att visa.. Men de tar vi en annan gång..
Ha det Birger/Kumla.. 8)

bisquit

Opps ser att mina bilder blev dåliga. Får ta bättre bilder, med min riktiga kamera senare.. :P

Nico


Hej, vet du vilken skala det är på dessa modeller?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bisquit

Jajemensan. Det är skala 1:87. Fabrikat AMW på Volvo 9700 bussen. Samt rietze på VW-minibussen. Båda bussarna är handmålade av mig. På frihand.. 8) Är tänkt att de skall stå på min framtida tågbana. Men just nu, så står de ihop med de övriga 20 bussarna i en bokhylla. Alla i skala 1:87. Har väl en bra bit över 80 fordonsenheter..

bussfan

bisquit:skulle någon gång kunna ta en bild på samtliga bussar i ditt garage