Alliansens vallåt 2010 kanske?

Startat av jocke, 14 september 2010, 00:43:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Dson

Huha. Ja, någon har fattat i alla fall.

Det är ju tydligt vilka två alternativ vi har i årets val; Ska vi ha ett varmare Sverige där alla bryr sig eller ska Sverige bli mer egoistiskt och låta alla klara sig själva?

Ulf Rådeström

Jasså minsann - frågan är väl om vi ska ha en statsminister som vänder kappan efter vinden, inte har någon utstrålning alls, har uruselt stöd i dom egna leden, och ännu sämre i alla mätningar som någonsin gjorts eller om vi ska ha en statsminister som har något vettigt att säga - eller om vi ska ha en linje som innebär fler folk i arbete istället för att man ska sitta hemma med fötterna på bordet och äta chips och håva in skattepengar?

Som du ser - det finns många synpunkter på hur det går för Sverige just nu - så vet inte om detta forum skall starta politiska debatter - vem ska vinna den tro ;-)?

Dson

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 14 september 2010, 11:35:27 AM
Jasså minsann - frågan är väl om vi ska ha en statsminister som vänder kappan efter vinden, inte har någon utstrålning alls, har uruselt stöd i dom egna leden, och ännu sämre i alla mätningar som någonsin gjorts eller om vi ska ha en statsminister som har något vettigt att säga - eller om vi ska ha en linje som innebär fler folk i arbete istället för att man ska sitta hemma med fötterna på bordet och äta chips och håva in skattepengar?

Som du ser - det finns många synpunkter på hur det går för Sverige just nu - så vet inte om detta forum skall starta politiska debatter - vem ska vinna den tro ;-)?
Ptja, har man i princip samtliga ledarsidor (Utom några enstaka) med sig så kan man vinkla vilken partiledare till den sämsta kvinnan på jorden, bara man vill. Och det är ju tydligt att det är just vad media gjort den här valrörelsen. Media och alliansen har haft en enda stor mosa-Monakampanj och faktum är att jag inte känner igen något av det du skriver. Vi älskar Mona, hon är en bra ledare. Trots att hon dagligen får ta massa skit från motståndarna i media, blir hon för varje dag som går starkare och starkare.
Det om något tycker jag tyder på att hon är en stark statsministerkandidat.
För övrigt handlar valet inte om vilken partiledare, det här valet är så mycket större än så. Det är ett ideologiskt val. Ska vi ha ett solidariskt samhälle eller ska alla få klara sig själv, för det i just det alliansens politik leder till. Vad man än säger om välfärd. Skär man ner i välfärden blir den sämre, det går liksom inte att förändra resultatet.

Socialdemokraterna har aldrig stått för att folk ska få pengar utan att jobba, det är ren förbannad myt som alliansen fått för sig just för att lyckas vinna på andras nederlag istället för på sin egen bra politik. Fast den "bra politiken" existerar ju inte, till och med regeringens högsta rådgivare har underkänt skattepolitiken när det gäller hur den skapar jobb...

Vi vill få in folk i arbete, bland annat genom att _helt_ ta bort arbetsgivaravgiften för en arbetsgivare som anställer en arbetslös ungdom, investera pengar i välfärd (Offentlig sektor såsom sjukvård och skola) för att kunna anställa tillbaka de som fått gå sedan alliansen fick makten.
Kan man jobba SKA man jobba. Men bara för det måste man inte utförsäkra 45.000 människor som nu tvingas leva på försörjningsstöd. Bidragslinje eller hur var det? Försörjningsstöden (Alltså socialbidragen) har ökat i åtta av tio kommuner sedan 2006...

Nej, jag kommer tyvärr inte kunna delta i en debatt här - för jag har fler väljare att vinna ute i den verkliga världen. Nu tar jag farväl av hemmet för en vecka och dundrar till stan för att kampanja. Enda in i kaklet. :)

jocke

huja vilken debatt de blev nu. Försökte bara vara fyndig.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

SimonB

Citat från: Dson skrivet 14 september 2010, 11:10:07 AM
Huha. Ja, någon har fattat i alla fall.

Det är ju tydligt vilka två alternativ vi har i årets val; Ska vi ha ett varmare Sverige där alla bryr sig eller ska Sverige bli mer egoistiskt och låta alla klara sig själva?

Det första alternativet du nämner låter som valfritt alliansparti, men det sista. Är det SD du tänker på där?

Jag röstar på Alliansen, för ett Sverige där alla får vara med, bidra och känna sig behövda. Ett Sverige där alla är välkomna och lika mycket värda helt enkelt.
Jag röstar inte på ett socialdemokratiskt Sverige där du sätts på bidrag och stämplas som onödig så fort du blir lite för besvärlig. Jag röstar heller inte på ett Sverige"demokratiskt" Sverige, där vissa är lite mer värda än andra och vissa är lite mindre värda.