Huvudmeny

NJM:s SJ B 1136...

Startat av M224, 26 augusti 2007, 21:58:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Björn Forslund

Tjusigt!
Fick du ingen bild på bussen som skötte trafiken mellan stationen och museet i Nynäs gård?

M224

Citat från: Björn Forslund skrivet 29 augusti 2007, 09:33:41 AM
Tjusigt!
Fick du ingen bild på bussen som skötte trafiken mellan stationen och museet i Nynäs gård?

Tackar tackar.

Tyvärr inte, jag var bara vid Västerhaninge och Farsta strand. Nästa gång får det bli en mer planerad utflykt.

Cero

Fin bild. Lite skillnad på denna farkost och den vita cigarren i bakgrunden!

/Cero

M224

Citat från: Cero skrivet 29 augusti 2007, 11:16:45 AM
Fin bild. Lite skillnad på denna farkost och den vita cigarren i bakgrunden!

/Cero

;D ;D ;D

X60 rätt snygga, men samtidigt är dom fruktansvärt tråkiga, inredningen är kall och grå. X60 har dessutom en helt bedrövligt trist färgsättning, vitt och två blåa sträck... :'(

Cero

Citat från: M224 skrivet 29 augusti 2007, 11:40:43 AM
;D ;D ;D

X60 rätt snygga, men samtidigt är dom fruktansvärt tråkiga, inredningen är kall och grå. X60 har dessutom en helt bedrövligt trist färgsättning, vitt och två blåa sträck... :'(

Jag tycker också de är ganska snygga men jag tycker samtidigt att man lyckats bättre med inredningen i C20. Den känns mer genomarbetad, de grå väggfälten ger mer karaktär och lite mer värme och formerna är distinkta men ändå mjuka. X60:s inredning känns kantigare och mer av ett hafsverk. Dessutom gillar jag inte golvnivån. Det känns mer som en spårvagn och det låga golvet skapar en del konstiga stolsplaceringar och golvvariationer á la låggolvsbuss.

/Cero