Pratbubbler med text till bilder...?

Startat av Kvarne, 26 augusti 2007, 13:51:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Så här är det;

Jag har ett gäng bilder som jag skulle vilja lägga till sk. pratbubblor i med en kort rolig text.
Vet inte om denna möjlighet finns i Photoshop, men antar att den inte gör det så;

Någon som har tips på något bra (gratis) program för detta ändamål....?
(Vista-kompatibelt)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

JB

Jag har ett program vid namn Comic Life på datorn, som man kan göra serietidningar med. Borde gå att bara lägga till pratbubblor i bilder med det, men jag har inte använt det i någon större omfattning. Problemet för dig är att det (än så länge) bara finns för Mac OS X. Men de jobbar på en windowsversion och man kan ladda ner en betaversion från http://plasq.com/

Oskar A

Citat från: Kvarne skrivet 26 augusti 2007, 13:51:21 PM
Så här är det;

Jag har ett gäng bilder som jag skulle vilja lägga till sk. pratbubblor i med en kort rolig text.
Vet inte om denna möjlighet finns i Photoshop, men antar att den inte gör det så;

Någon som har tips på något bra (gratis) program för detta ändamål....?
(Vista-kompatibelt)

Med risk för att jag har missuppfattat dig men med den enklare varianten av Photoshop som jag har (Photoshop Elements 2.0) kan man göra pratbubblor. Har man verktygsmenyn framme (Favoriter>Verktyg) återfinns den med en pratbubbla som symbol och anges med texten "Egen form (U)" om man pekar med muspilen på symbolen. 
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Kvarne

Citat från: Oskar A skrivet 26 augusti 2007, 17:23:19 PM
Med risk för att jag har missuppfattat dig men med den enklare varianten av Photoshop som jag har (Photoshop Elements 2.0) kan man göra pratbubblor. Har man verktygsmenyn framme (Favoriter>Verktyg) återfinns den med en pratbubbla som symbol och anges med texten "Egen form (U)" om man pekar med muspilen på symbolen. 


Perfekt! Stort tack för tipset!
Hittade funktionen även i PS 7 som jag har!  :D :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep