GDG 1604

Startat av 1896, 11 februari 2010, 07:02:48 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans J

Citat från: Ulf Fernestad skrivet 14 februari 2010, 13:10:21 PM
De här kan inte vara rätt.
70 kalkylen låg på stocholm(Nymans) och 80 kalkylen på gasklocka (Göteborg, BBC) det här måste vi rota djupare i


Hej Ulf!

Alla kalkyler hade inte egna fordon och hos de kalkyler som hade fordon var deras fordon inte strikt bundna till kalkylens huvudort.
Som du säkert kommer ihåg hade 82.2 (Expressbuss) fordon stationerade både i Karlstad och i Göteborg. Men 21.7 (Karlstad) hade också egna "Expressbussar" som gick mer eller mindre regelbundet i trafik för 82.2.
Kalkylbegreppet inom GDG var mer redovisningsmässigt betingat än ett tecken på var fordonen i själva verket var stationerade.

Lite förenklat gällde för kalkylerna
10 serien: Götaälvdalens Bussdistrikt
20 serien: Värmlands Bussdistrikt
30 serien: Dalarnas Bussdistrikt
40 serien: Gästriklands Bussdistrikt
50 serien: Västergötlands Bussdistrikt
70 serien: Beställningstrafik/Continetbus
80 serien: Expressbuss


Hälsningar
Hans 
 
     

S Svensson

Då Nymans övertogs så ändrades nummerbegreppen.  Har således antecknat
72,5 ändrad till 86.4;89.3 är fd Lundabuss (Malmö);1439,7 Köln ( ev även Hamburg)
Sedermera hade Malmö 95.8 och Göteborg 98.7(BBC).

Vad gäller expressbussomloppet så hade detta ofta 82.2 men det fanns egna omlopp för en del bussar.52.1 är Töreboda och där var bussen (-arna) placerade som gick till Göteborg på 841 linjen. Förstärkningsfordon gick oftast på fredagen och söndagen. Då gick bussar med 26.2 Karlstad;23.3 Örebro;+ några till.25.9 har jag antecknad som Örebro då 23.3 var Karlskoga(senare Örebro) medan 24.6 var Arvika.Vad gäller Dalarna så anges 37.2 till Malung-Vansbro men tidigare var 36. den ena av dessa och 37.2 den andra alltså innan sammanslagningen.
Expressomloppet 82. har delats upp på Karlstad och Göteborg (3 bussar enbart).
Vad gäller Göteborg så kom 15.2 som GL express;16.2 även Göteborg centralt omlopp.14. saknar jag;11.0 Kungälv reserv;12.3 Kungälv GL och 13.6 Kungälv/Ale (Älvängen) GL;Troligen avses 15.2 enbart de bussar som fanns hos GDG Transport AB Kruthusgatan.Vad gäller Alingsås fanns både 53.4 med best+express (F+S);57.6 GL medan Älabbussarna i Alingsås ingick i 56.3 tillmannans med Bengtsfors och Vänersborg.

Mikael T Nilsson

Citat från: 1896 skrivet 13 februari 2010, 15:38:16 PM
Hur många CR 111:or hade SJ i Stockholm då ? Och vad var det för trafik det var frågan om ?

Hej,

Enligt mina anteckningar fanns SJ Buss CR111:or 1628-1630 i Stockholm då. De hade flyttats från Norrköpingsdistriktet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

1896

Ok, och vilka CR112:or kan det ha varit som SJ-buss använde ?

S Svensson

 61.5 är Västerås. 60-tal alltså Surahammars TAB.