angående sl bilder

Startat av robbes, 22 augusti 2007, 13:37:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

har sett många inlägg som komer me kommentarer om sl bussar o då negativa kommentarer en ide som jag tänkte framför o hoppas ni läser kan ni inte särskilja sl bilderna i en egen avdelning så blir det lättare o "renare" för de som ej vill se sl bilder o de som jagar sl bussar fanatiskt.

Nico


Kruxet är att i så fall skulle du kanske få särskilja uppåt 80% av bilderna och vad man än tycker om SL osv. så utgör dess bussar onekligen en stor del av vardagen för många på 'Snacket'.  ;)

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Peter Elmheden

Nej, tycker inte heller att det verkar behövligt.
Som sagt så dominerar just nu dessa bussar forumet.
Det man skulle kunna göra för att ni som inte vill se ska slippa är ju
att införa en tag i topicen, typ [sl] eller dyligt.

M224

Problemet är att de flesta verkar tänka att ju fler bilder jag lägger ut dessto bättre!?

Tänk om kvalitet kunde få gå före kvantitet...

Några fler bilder från SL-land blir det ej i detta forum för min del. Möjligen någon specialbild, men inte ens det känns speciellt lockade då de flesta trådar med specialbilder spårar ur...

Cero

Med tanke på att nästan 25% av Sveriges befolkning bor i Storstockholmsområdet, att trafikproduktionen är relativt stor (någon, Lars Ö?, har säkert siffror på hur stor den är relativt total produktion i landet) och att det därmed också rullar tusentals bussar i området är det inte så konstigt att det dyker upp en och annan bild på röda bussar.

Det skulle dock inte förvåna mig om antalet ämnen/bilder med SL-anknytning på detta forum relativt sett är i nivå med eller rent av mindre än de parametrar jag nämner ovan. Jag tycker tvärt emot många andra att det är förvånansvärt mycket inlägg och bilder från landet som helhet, inte minst platser långt ute på bondvischan och väldigt mycket norrifrån, såsom exempelvis Umeå och Skellefteå.

Nu är det ju så att allt inte kan passa alla och jag kan erkänna att jag själv inte heller bemödar mig med att titta på eller engagera mig i inlägg från vissa städer eller att titta på en och samma godsrumsbuss från 38 vinklar i flera olika inlägg, även om bilderna i sig kan vara trevliga. Sannolikt är dessa inlägg intressanta för andra.

Om vi ska sortera upp allt i olika undergrupper bara för att skydda varandra från saker vi inte är intresserade av får vi till slut ett så fragmenterat forum att ingen kommer att orka ta sig igenom det. Då tittar man bara på de (få?) områden som verkligen intresserar och går därmed miste om saker som man inte trodde fanns. För det visades i annan avdelning som man normalt inte besöker. Nej, framför mångfald och tyvärr, alla ni som inte gillar Stockholm och SL-bussar, får vi nog räkna in Stockholm i den mångfalden.

/Cero