Meningslös idioti !

Startat av Bengt Jönsson, 20 augusti 2007, 20:02:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson


Robert S


Jonas M. Bobjörk

1. Är det bussen som droppat massa olja?
2. Varför tittar de i motorrummet?

Och sen undrar man ju om snubben i början försöker mena något eller om han bara fantiserar...

Svemicke

Polisen verkar ha varit snabbt på plats och kunnat ta fast förövarna, men de ser unga ut så det blir väl inga straffpåföljder som vanligt?

Borgarna utlovade ju hårdare tag mot kriminalitet om de vann valet. Var är dessa? Eller de har fullt upp med att slå och sparka på sjuka och arbetslösa så de inte har tid?

Vi står bara stillatigande och ser på medan Moder Svea förfaller.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Rickardo

Citat från: Svemicke skrivet 21 augusti 2007, 00:57:01 AM
Polisen verkar ha varit snabbt på plats och kunnat ta fast förövarna, men de ser unga ut så det blir väl inga straffpåföljder som vanligt?

Borgarna utlovade ju hårdare tag mot kriminalitet om de vann valet. Var är dessa? Eller de har fullt upp med att slå och sparka på sjuka och arbetslösa så de inte har tid?

Vi står bara stillatigande och ser på medan Moder Svea förfaller.
Tycker inte detta är ett politiskt forum....detta kan man debatera  i ordet är fritt...

Doomsday

Citat från: Svemicke skrivet 21 augusti 2007, 00:57:01 AM
Polisen verkar ha varit snabbt på plats och kunnat ta fast förövarna, men de ser unga ut så det blir väl inga straffpåföljder som vanligt?

Borgarna utlovade ju hårdare tag mot kriminalitet om de vann valet. Var är dessa? Eller de har fullt upp med att slå och sparka på sjuka och arbetslösa så de inte har tid?

Vi står bara stillatigande och ser på medan Moder Svea förfaller.

Det är så vanligt och det är i stort sett samma överallt. De här ungdomarna förtjänar överhuvudtaget ingen uppmärksamhet alls. Det är samma sorts tattare och slödder som man återser på fängelserna sen oavsett om de är svenskar eller utlänningar. Det är deras attityd och betéende som är helt åt pipan. De saknar hyfs, bildning och uppfostran. Man borde återinföra lite mera stränga fasta regler som en av formerna för uppfostran och lära dessa en helt annan inställning till livet.

psy

CitatÄr det bussen som droppat massa olja?

Jag tror inte att det är just den bussen som läckt ut all den oljan, det ser snarare ut som spåren efter många bussar under lång tid som bromsat in/ startat från en hållplats.

CitatVarför tittar de i motorrummet?

Troligen har någon av snorungarna slitit tag i motorluckan och öppnat den i samband med att dom gick av bussen, tyvärr inget ovanligt.

CitatEller de har fullt upp med att slå och sparka på sjuka och arbetslösa så de inte har tid?

Så dumt skrivit så det igentligen inte förtjänar att kommenteras, men jag tycker heller inte att sådant trams ska få stå här oemotsagt. Oavsett vad du tycker om det så fick "borgarna" förtroende av väljarna vid förra valet att styra landet bla. genom att lova att det ska löna sig bättre att arbeta. Nu genomför dom bara det dom lovade, vilket enligt mig är shysst mot väljarna.

CitatBorgarna utlovade ju hårdare tag mot kriminalitet om de vann valet. Var är dessa?

Ditt eget parti har knappast gjort sig känt för att vilja ta i med hårdhanskarna mot kriminella, så nu kastar du sten i glashus. Däremot har polisen fått ökade resurser efter valet, och fler poliser håller på att utbildas.

Bengt Jönsson

Man borde skicka räkningen för reparationen av bussen till "ungtupparnas" målsmän och föräldrar men där finns säkerligen ingenting att hämta eftersom de lever på "det allmänna" dvs socialen...
*GRRRR*

Så J-VL- meningslöst !!!!
.. ochd et är vi andra skattebetalare som får stå för notan..

Svemicke

Citat från: psy skrivet 21 augusti 2007, 07:08:28 AM
Ditt eget parti har knappast gjort sig känt för att vilja ta i med hårdhanskarna mot kriminella, så nu kastar du sten i glashus. Däremot har polisen fått ökade resurser efter valet, och fler poliser håller på att utbildas.
Bara för att man är med i ett parti behöver man väl inte hålla med om allt? Eller? Jag kan faktiskt tala för mig själv. Går inte under någon partipiska. Passar mina åsikter inte "mitt" parti så får de väl utesluta mig. Nog diskuterat om det här.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Johan Hansson

Tycker att all skadegörelse på bussar och hållplatser m.m är så onödigt.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Nicklas Vasa

Verkar ju vara rena vilda västern nere i Malmö, men det är ju lika i köpenhamn, är det någon tävling i vem som kan vara värst.....?

Nico

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 21 augusti 2007, 12:52:55 PM
Verkar ju vara rena vilda västern nere i Malmö, men det är ju lika i köpenhamn, är det någon tävling i vem som kan vara värst.....?

Tyvärr är det inte bara där det förekommer utan lite överallt i Sverige. En del görs (även om det totala antalet inblandade är lågt) tydligen just för att se vem som kan vara värst. Resultaten filmas med nallen eller motsvarande och kan återfinnas på diverse sajter. Bl.a. har väl en del som polisen tittat på kommit från exempelvis Lunarstorm.   
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Citat från: psy skrivet 21 augusti 2007, 07:08:28 AMSå dumt skrivit så det igentligen inte förtjänar att kommenteras, men jag tycker heller inte att sådant trams ska få stå här oemotsagt. Oavsett vad du tycker om det så fick "borgarna" förtroende av väljarna vid förra valet att styra landet bla. genom att lova att det ska löna sig bättre att arbeta. Nu genomför dom bara det dom lovade, vilket enligt mig är shysst mot väljarna.

Dessutom hade nedmonteringen av välfärden redan påbörjats av (s) innan valet. T.ex genom att dra in all form av a-kassa för "lata" heltidstuderande som inte lyckas få ett lågbetalt tillfälligt jobb under sommaren. Inget studiebidrag, ingen a-kassa och inget socialbidrag. Skoj!  >:(

Svemicke

Citat från: psy skrivet 21 augusti 2007, 07:08:28 AM
Så dumt skrivit så det igentligen inte förtjänar att kommenteras, men jag tycker heller inte att sådant trams ska få stå här oemotsagt. Oavsett vad du tycker om det så fick "borgarna" förtroende av väljarna vid förra valet att styra landet bla. genom att lova att det ska löna sig bättre att arbeta. Nu genomför dom bara det dom lovade, vilket enligt mig är shysst mot väljarna.
Såg inte detta inlägget. Hur kan det vara dumt skrivet? Det senaste nu är att det inte längre ska gå att sjukskriva för utbrändhet. Vad gör man med dem då? Och sänkningen av a-kassan, är det inte att slå på de svaga? Utförsäljningen av allmännyttan och att hyresgäster tvingas köpa sina lägenheter om de inte vill bli sina grannars hyresgäster? Slå på de svaga kallas det. Det har borgare alltid gjort och det kommer de alltid att göra.

Jag tänker inte försvara sossarnas politiska handlingar eftersom jag inte varit delaktig i dessa. Jag kan bara joba för att ändra partuiets framtida politik, men borgarnas dolda projektplaner måste avslöjas. Och denna tråden heter visst "Ordet är fritt", så då borde det vara tillåtet att fortsätta. Dock tror jag inte längre att jag har orken att föra politiska debatter då det kostade mig många meningslösa timmar framför datorn för två år sedan.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

psy

#14
Svemicke:

Jag tyckte det var dumt eftersom jag och alla andra som röstade borgerligt knappast gjorde det för att vi vill "slå och sparka på sjuka och arbetslösa". Alla normala människor vill att sjuka och arbetslösa ska ha en så bra tillvaro som möjligt och helst komma till baks till arbete om det är möjligt. Det som skiljer borgerliga väljare från tex dom som röstar på s är åsikterna om hur man bäst når det målet.

Jag är inte heller sugen på att lägga en massa tid på politiskt tjafs, det har jag också sysslat med så det räcker på andra ställe, så låt oss nöja oss med att konstatera att vi inte är överens?

Sedan kan vi istället lägga energi på att diskutera sådant där vi har gemensamt intresse, bussar och trafik, vilket också passar bättre in på detta forum, även om ämnet är "ordet är fritt"!