Så rullar det Solaris på Stockholms gator

Startat av Marc, 28 november 2009, 18:02:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc


sollen


Bussmicke

#2
Trevligt, själv hann jag nätt och jämt in till stan efter jobbet, det var värt en komptimme....
Bussen var förövrigt det första jag sprang på när jag kom ut från Centralstationen.
Då han inte skulle köra i trafik ut på Djurgården fick jag medfölja så jag kunde fota.
Mina nattbilder kommer ut ikväll om allt går vägen.
Besöker min bror just nu.

Antalet Solaris är 28.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Dom busssarna är så snygga i SL Lacken hoppas bussmicke ser nån snart där uppe fota en  :)

Marc

Varför just Bussmicke?
Givet ovanstående inlägg, torde även parallell kunna dras till att så redan har skett.

Möllers

Eller ni andra kan ser dom fler gånger fota dom mennar inget illa alls.
Läntar ner vi ska få våras solaris bussar i skåne  :)

Göran Nilsson

Var det första tillfället med Solaris i SL-trafiken i dag?
/ GNl (som också fick bild på 7421 vid Sergels torg i dag)

Muk

Snygg bild! Ännu en intressant fordonstyp att hålla utkik efter nästa gång man kommer till SL-land.  :)


Bernt Talbrant

Även jag noterade att en Solaris var ute och rullade idag. Dock fick jag inte till någon riktigt bra bild på den i trafik på linje 47 utan visar istället denna tagen på Hamngatan vid Norrmalmstorg när den tommar tillbaka från Skansen till Sergels torg.  ;D


Björn Lövdahl

Snygg vagn! Bara en klumpig gaslåda på taket..
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Leif D

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 november 2009, 21:03:04 PM
Eller ni andra kan ser dom fler gånger fota dom mennar inget illa alls.
Läntar ner vi ska få våras solaris bussar i skåne  :)

I Skåne har ni ju haft Solaris länge ju.....    Solaris Trolino12
;-)

Möllers

#12
Dom ja men nya model har vi inte som ska komma annas har jag hört att solaris bussarna i Landskrona bara krånklar hade hört ifrån bussförare sa det till mig ett 1års sen nu.



Leif D

Citat från: Mattias Möller. skrivet 29 november 2009, 00:38:57 AM
Dom ja men nya model har vi inte som ska komma annas har jag hört att solaris bussarna i Landskrona bara krånklar hade hört ifrån bussförare sa det till mig ett 1års sen nu.

Det är ju inte någon större skillnad på trådbussarna och dessa som Busslink får i Sthlm nu, frånsett drivlinan förstås.....  jag såg f.ö. 7421 själv idag på Nybroplan.
Sen tror jag nog att krångelfaktorn på de där tre trådbussarna nog mer hör hemma i "mänskliga faktorns territorium".
Det brukar vara så om något är lite omaka och kanske illa omtyckt i den där branschen.....
;-)

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 28 november 2009, 19:10:13 PM
Trevligt, själv hann jag nätt och jämt in till stan efter jobbet, det var värt en komptimme....
Bussen var förövrigt det första jag sprang på när jag kom ut från Centralstationen.
Då han inte skulle köra i trafik ut på Djurgården fick jag medfölja så jag kunde fota.
Mina nattbilder kommer ut ikväll om allt går vägen.
Besöker min bror just nu.

Antalet Solaris är 28.


Det är ju tur för den här mannen.....

att han har goda vänner som upplyser honom, då det händer saker på stan.

Bilden....    Bussmicke vid Woltersdorf Schleuse, på min 50-års dag......     /Leif
;-)