Huvudmeny

1969 eller 2009?

Startat av Jobergg, 18 november 2009, 19:38:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jobergg

Idag blev det en handbromsvändning när jag såg nåt intressant bakom några buskar, en hel parkering med bara gammelbilar mitt i ett bostadsområde :)
Hann bara knäppa några kort med mobilen genom vindrutan, det här stället måste jag tillbaka till när jag har mer tid.




Christer K

Det var fina bilar, Ford Cortina 65 kanske, WW 1100, SAAB två takt, kan den blåa vara en Simca?
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Cero

Citat från: Christer K skrivet 18 november 2009, 22:41:10 PM
Det var fina bilar, Ford Cortina 65 kanske, WW 1100, SAAB två takt, kan den blåa vara en Simca?
/ Christer K

Den blå ser ut att kunna vara en Simca. Skulle kunna vara en Skoda Octavia, men ditt förslag är nog troligast. Den röda är en Fiat och frågan är om inte det svarta bakom också är något italienskt.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Cero skrivet 18 november 2009, 22:54:13 PM
Den blå ser ut att kunna vara en Simca. Skulle kunna vara en Skoda Octavia, men ditt förslag är nog troligast. Den röda är en Fiat och frågan är om inte det svarta bakom också är något italienskt.

Jag tycker också att den blå ser ut som en Simca. Jag hade en Simca 1960 och efter att ha jämfört med en bild av den så är jag ännu säkrare på att det är en Simca. De hade bl a vindrutetorkaren på passagerarsidan parkerad snett uppåt mot bilens utsida vilket också den blå bilen har. Huv och flygel har också rätt form. Däremot tycker jag att den svarta ser mer ut som en engelsk bil, kanske en Vauxhall?

M v h
Ingwar

groenis

Jag blev mer förvånad över att de får stå orörda.
Inga trasiga glas inga sönderhoppade tak,
det där är tydligen en guldgruva om ägaren vill sälja

/Lennart

HJP

Citat från: Christer K skrivet 18 november 2009, 22:41:10 PM
Det var fina bilar, Ford Cortina 65 kanske, WW 1100, SAAB två takt, kan den blåa vara en Simca?
/ Christer K
****
Den förmodade VW 1100, är väl en Fiat 1100.

HJP