Åka till Köpenhamn ifrån Landskrona.

Startat av Möllers, 05 november 2009, 20:56:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Citat från: Mattias Möller. skrivet 18 november 2009, 22:09:12 PM
Liten fråga kan man växla till danska pengar inne på centralen tro nån som vet  ???
När jag åkte till Köpenhamn i vintras så tog jag helt enkelt ut pengar ur en dansk bankomat.

Möllers

Hur går det till finns såna i Malmö med  ???

Kristian

Citat från: Mattias Möller. skrivet 18 november 2009, 22:15:40 PM
Hur går det till finns såna i Malmö med  ???
Likadant som vid alla bankomater: Stoppa in kortet, tryck in koden, välj belopp, ta kortet och pengarna samt eventuell minneslapp.

Simon Bertilsson

Citat från: Kristian skrivet 18 november 2009, 22:15:05 PM
När jag åkte till Köpenhamn i vintras så tog jag helt enkelt ut pengar ur en dansk bankomat.

Helt klart det smidigaste. Så brukar jag också göra. Annars finns det ju en del bankomater i Sverige där du kan ta ut utländska valutor.

Möllers

En liten fråga igen kan man åka tillbaks med JOJO kortet ifrån Köpenhamn till Malmö  ???

Möllers

Blev aldrig av med Köpenhamns resan var så osäker om man kånde åka till baks med jojo kortet eller inte.
Är man osäker så vågar man inte åka ditt om man inte känner till det alls där.

Simon Bertilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 19 november 2009, 15:34:40 PM
Blev aldrig av med Köpenhamns resan var så osäker om man kånde åka till baks med jojo kortet eller inte.
Är man osäker så vågar man inte åka ditt om man inte känner till det alls där.

Du kan köpa en tur och retur i Landskrona, så slipper du oroa dig för det i Köpenhamn. Det finns dock Skånetrafiken-biljettautomater på Hovedbanegården och Kastrup.

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 19 november 2009, 15:34:40 PM
Blev aldrig av med Köpenhamns resan var så osäker om man kånde åka till baks med jojo kortet eller inte.
Är man osäker så vågar man inte åka ditt om man inte känner till det alls där.
Nej det har du rätt i Möller . Håller med dig . :)

Simon Bertilsson

Citat från: fontheking5 skrivet 19 november 2009, 16:02:29 PM
Nej det har du rätt i Möller . Håller med dig . :)

Blir det inte roligare om man tar reda på det man inte vet och sedan gör slag i saken?
Lite tråkigt och onödigt att sitta hemma för att man inte tagit reda på en så enkel sak.

Möllers

#24
Jag kollade på skånetrafikens sida inatt men hittade inget om det alls om det fanns skånetrafikens biljett maskiner i köpenhamn men nu vet jag simon sa det nu kan jag vara lungt.
Får göra nytt försök på måndagen åka ditt till köpenhamn.
Har just köpt jojo kortet på ICA finns 500kr på det  :)