Om Härliga Göteborg...

Startat av virtual1, 11 augusti 2007, 15:33:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hagri

#15
Göteborg är helt klart en roligare stad att bo och verka i än Stockholm. Klimatet mellan människor är bättre och humorn är på en roligare nivå.  ;D

Både sambon och jag har valt att flytta från stor Stockholm och stor Göteborg till en mindre stad för att livskvalliten är bättre i "landsorten".  Det räcker att åka till storstäderna på besök och uppleva de positiva delarna som finns där, då och då.
Varför uppleva storstädernas negativa sidor på heltid? ???

Omni

Men alltså...STOPP för f*n.
Hör den här diskussionen hemma i ett bussforum??

Milans bild va trevlig, men utsvävningarna i all evighet om staden är vacker eller inte jämfört med Jönköping eller Stockholm är väl helt ointressant här.

Gagga om det på ordet fritt eller låt bli istället!!

gaaaah

Bengt Jönsson

Läste någonstans i ett "rosa bizznizzblad" att Jkpg är en rätt så "optimal" plats att bo på.  Inte någon glesbygd, bra kommunikationer, lägre priser på boende, varor och tjänster mm samt inte alltför långt till vare sig Stockholm eller Göteborg.
;)

/Bengt

Fredrik Gelin

Jag ber att få hålla med Uffe, Milans bild var trevlig och den är det helt ok att kommentera, men den diskussion som blivit i denna tråd hör nog snarare hemma på ordet är fritt, så starta en ny tråd där om ni vill fortsätta diskussionen tack!
//Fredrik

Busstobbe

Citat från: Karsten skrivet 12 augusti 2007, 03:31:45 AM
Både Göteborg och Stockholm är enormt trevliga städer! Ska vi börja prata tråkiga städer så slänger jag helt fräckt ur mig: Uddevalla! En vän till mig beskrev målande Uddevalla "som ett enda stort Huddinge alltihopa"

Uddevalla är det väl inget fel på? Storstäder är ju tråkiga allihop i stort sett, Uddevalla tycker jag är lagom stor, och variationen mellan centrum och utkanterna.

virtual1

Citat från: Karsten skrivet 12 augusti 2007, 03:31:45 AM
Både Göteborg och Stockholm är enormt trevliga städer! Ska vi börja prata tråkiga städer så slänger jag helt fräckt ur mig: Uddevalla! En vän till mig beskrev målande Uddevalla "som ett enda stort Huddinge alltihopa"

Hey! - snacka inte skit om Huddinge =) - OK, Flemingsberg kan vi ta bort, skogås o trångsund likaså ;-) annars har vi både Gömmaren, Flottsbro, Fullersta, Stuvsta, Långsjön, Trehörningen o massa andra mysiga orter/platser! - ska vi trasha nån kommun kan vi ta Järfälla istället ;-)

virtual1

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 12 augusti 2007, 10:35:18 AM
Läste någonstans i ett "rosa bizznizzblad" att Jkpg är en rätt så "optimal" plats att bo på.  Inte någon glesbygd, bra kommunikationer, lägre priser på boende, varor och tjänster mm samt inte alltför långt till vare sig Stockholm eller Göteborg.
;)

/Bengt

Men Jönköping har långt till närmaste 'stora' flygplats (Axamo javisst men...), har ingen hamn, saknar både spårvagn o t-bana o inget universitet (högskola iofs, men...) så, njae :-)

LinusA

Och STOR skillnad tycker jag det är på trafikmiljön i Stockholm och Göteborg! I sthlm är det helt ok att dubbelparkera/parkera olämpligt (bara man sätter på varningsblinkers), detta ser man sällan i Göteborg. Plus att det känns MYCKET stressigare i huvudstaden, alla skall fram först till varje pris.

Själv tycker jag Stockholm är vackrast av de bägge städerna, men Göteborg har mycket trevligare invånare!

/Göteborgare i frivillig exil