På förekommen anledning.....

Startat av Nicklas Vasa, 06 augusti 2007, 10:03:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Maven

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 06 augusti 2007, 10:28:09 AM
Linjebuss förstörde mitt liv, jag hoppas att dom gör som i Danmark: -Säljer hela Sverige.
Tycker inte att Veolia har här att göra.

Du får nog utveckla det där lite mer om någon ska ta dig på allvar.  ???

Jan

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 06 augusti 2007, 18:08:27 PM
Det finns ju något som kallas "lobby verksamhet" och sen kan man ju tänka själv....

Det finns säkert depåer inom de stora bolagen som inte fungerar bra. Men det finns även motsatser. Nicklas du muntrar inte upp dessa medarbetar som trivs super på dessa depåer genom hela tider komma till samma saker hela tiden. Skriv gärna här men om annat trevligt istället.
I branschen 37 år

Jonas M. Bobjörk

Jag skulle kunna skriva massor om min arbetsgivare men det gör jag inte eftersom det är till nackdel för mig när jag skall söka annat jobb.
Dessutom känner jag att jag jobbar för resenärerna och de vinner inget på att jag gnäller här.

I övrigt har väl inte Veolia vunnit speciellt många upphandlingar i Stockholmsområdet, Tunnelbanan och de andra banorna fick man genom att köpa SL Tunnelbanan.

robbes

Nu kokar min iolska efter att ha läst dina inlägg niclas. Det finns alltid folk på arbetsplatser som vantrivs sedan finns det de som trivs. av det man läser mellan raderna verkar du ej trivas med ditt yrkesval överhuvudtaget så varför ser du ej till att göra något åt det genom att byta jobb. men visst det kan ju vara så att framtida chefrer läser det du skrivit här så komemr du bli långtidsarbetslös i stället för att du inte tänkt på vad ditt agerande får för konsekvenser.

Jag är för det fria ordet men i detta fallet måste jag hålla med de flesta andra som kommit med detta om du vill spy galla sök upp ett forum för bloggar o skriv där i stället. så att vi slipper det här inne

Nico

#19

Vi är som sagt ganska många Veolia-anställda (eller f.d.) på buss-sidan i SL-land i alla fall som inte har några större orsaker till att klaga om man nu vågar sig på en bedömning efter hur snacket gått. Visst kan man alltid ha synpunkter, men det mesta jämnar nog ut sig. Vissa saker är kanske en viss entreprenör bättre på än andra och vice versa. Det är dock sällan någon genomgående är bäst eller sämst. I det här fallet får man även betänka att det handlar om affärsverksamhet och då förekommer det självklart vissa krav och då gäller det att vara beredd på det. Har man dock varit van vid att inte ha så hårda krav (vilket jag personligen anser att många inom i synnerhet T-banan vant sig vid då det nästan varit skyddad verkstad där) inom kommunal-, läns- och statligt driven trafik så är det klart att det blir lite av en kulturkrock att gå över till det mera prestationsbaserade system som istället oftast råder inom den privata sektorn.

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 06 augusti 2007, 18:08:27 PM
...och sen kan man ju tänka själv...

Visst kan man göra det, men samtidigt gäller det nog även att verkligen tänka och resonera förutsättningslöst och inte enbart att tycka något utifrån en förutfattad mening. Ofta verkar även sådant tyckande till stor del basera sig på en god portion okunskap alternativt att 'sanningarna' mest består av sådant man hört i rastlokalerna osv.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman