Huvudmeny

Magnes bildsvep

Startat av Magne, 13 maj 2009, 22:52:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Takk det samme, Niclas!

Håper på mange flott bilder fra deg og dere også. Gleder meg til å poste flere bilder i sommer :)
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

Suleskarekspressen

Endelig har jeg fått reise med Suleskarekspressen. Mandag 9. juli satte jeg meg på Haukeliekspressen til Vinje Kro for å bytte til Suleskarekspressen. Det var enormt med folk som reiste denne dagen, så det var mange busser på Åmot denne dagen.



Reisen videre fra Åmot til Stavanger har jeg aldri tatt før. Det er ikke hver dag jeg trafikerer på nye strekninger, så denne turen var ekstra morsomt. Været var ikke på topp, men det var fritt for tåke, og turen ble helt fantastisk. Ruten har nok ikke det belegget den skulle ønske, men den hadde gått veldig bra til nå.



Veien fra Åmot til Dalen var bare trang og svingete. Det var først fra Dalen det begynte å bli spektakulært. Etter vi dro fra Valle og opp Suleskarvegen, da ble det en veldig vakker reise. Dette ønsker jeg å gjøre mye mer. Synd ruten bare driftes over en så kort periode.

Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

Histen og pisten

Nå er det på tide med en aldri så liten oppdatering fra Hallingdal igjen. Det har blitt noen bilder siden sist, og jeg tenkte å legge ut litt av dette.




Svenske på besøk i Gol


Gøy på landet avsluttet sin Norgesreise i Flå for litt siden



Til slutt vil jeg få gratulere en jubilant. JVB sin M/B Bitihorn fylte 100 den 17. juli 2012. Jeg var så heldig at jeg ble invitert på jubileumstur fra på Bygdin med bursdagsbarnet. Jeg vil takke JVB for et flott arrangement, og ikke minst for at jeg fikk lov til å delta på dette.





Håper dere likte bildene
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Magne

Til Maurstad og tilbake

Midt inne i Hakkebakkeskogen blir det av og til tid til en aldri så liten busstur. Vi har spillefri mandager og tirsdager, og natt til denne tirsdagen gikk turen til Nordfjord. Turen vestover gikk med 6314, en buss det er lenge siden jeg har vært om bord i. Da vi kom til Langvatn på Strynefjellet ble det tid til et aldri så lite fotostopp




Samling av fine busser på Strynefjellet tidlig en morgen




Etter litt lek i fotoshop fant jeg fram til en effekt som heter HDR. Etter litt fikling kom jeg frem til dette resultatet. Moro å leke litt med bildene.


I Stryn møtte jeg to nye busser levert av Scania. Denne OmniExpressen gikk i rute til Ålesund denne morgenen


Denne bussen hadde ankommet Stryn mandag denne uken. Denne skal inn som reservebuss på både Nordfjordfjordekspressen og Fjordekspressen.

Da vi kom til Maurstad gikk jeg av 6314 for å vente i 10 minutter på bussen tilbake til Oslo. Her møtte 6308 opp for å ta meg hjem til hovedstaden.


På Stårheim Kai ble det tid til et fotostopp

I Nordfjordeid ble det bussbytte, da 6308 skulle inne på service. Turen hjem gikk videre med gode gamle 6118, som nå har straks har rullet 1,8 millioner.



Håper bildene falt i smak :)
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Tommy E

Snygga bilder!! Bussar i fjällmiljö får man aldrig nog av! 8)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Fredrik Gelin

Jeg synes dette bildet var litt ekstra moro:



Det ser ut till at den geiten ville bli med på turen...  ;D
Ellers var det flotte bilder som vanlig!
//Fredrik

Magne

Endelig busslappen!

Det er med glede jeg kan strekke hendene i været og feire at jeg har tatt busslappen. Jeg har vært noen dager i Steinkjer i sommer, og tatt førerkort på buss hos Gulebiler.no. Jeg deltok på et intensivkurs og bruke ni dager fra jeg startet til jeg bestod førerprøven. Drømmen om busslappen har vært tilstede i mange, mange år. Denne sommeren fikk jeg endelig realisert denne drømmen!

I Steinkjer fikk jeg kjøre rundt i en MAN Lions Coach.



På mitt besøk i Steinkjer, fikk jeg også tid til å skrive en artikkel for Bussmagasinet. Jeg besøkte Austads Busser på Røra og lagde en artikkel om selskapet. Selskapet opererer to Scania Classic busser som er kjøpt brukt fra Firda Billag.



Det var ikke mange dagene etter at busslappen var i boks før jeg skulle ha min første langtur. På vei til mitt første sjåføroppdrag, ble det et stopp innom HMK. Her stod det en helt ny Neoplan Skyliner.





Tom fra Bussmagasinet og jeg satte ut på langtur med en Solaris InterUrbino. Turen gikk fra Lillestrøm – Jevnaker - Fagernes – Beitostølen – Lom – Sognefjellet – Sogndal. Her overnattet vi. Hjem kjørte vi Sogndal – Aurland – Hol – Hallingdal – Jevnaker – Lillestrøm.

Det var en skikkelig spennende tur i flott, norsk terreng. Dette er ingen buss som er ment for slik kjøring, men vi fikk virkelig testet bussen grundig!





På turen møtte vi Nordfjordekspressen og slo an en prat med sjåføren som var på vei mot Oslo på ettermiddag. Det var den nyeste bussen som var på vei mot Oslo.



Litt senere ventet to nye dager i buss. Dag 1: Volvo 9700 B11R. Dag 2: Raba S91.

Hos Volvo stod en gammel kjenning av meg



Denne bussen er visst solgt til Finland i følge Øyvind Berg. 6148 har gjort sin tjeneste i Nordfjordekspressen.

Jeg fikk leke meg med en demobuss fra Volvo. Jeg fikk låne bussen hele dagen, og tok den på tur over Valdresflya. Jeg kunne ikke ha fått bedre vær om jeg hadde prøvd. Jeg tok enormt mange bilder på turen, og med dette været ble det mye bra!





Det var også flere busser ute på Valdresflya i solskinnet





Jeg har i hele mitt liv vært fasinert avVolvo. Jeg har alltid likt å se Volvo sine busser, og har alltid likt å sitte på med de. Nå har jeg ikke testet alt for mange busser enda, men Volvo 9700 B11R er en fryd å kjøre! Den stod til alle mine forventninger, og litt til!

Neste dag slo været krafig om. Himmelen åpnet seg, og jeg skulle ut med Raba S91.



Ingen tvil om at dette var en stor kontrast fra dagen før. Bussen har sin sjarm, og fungerer ypperlig til sitt bruk. Bare pass på å ikke tilpass rattet. Du kan nemlig risikere og dra ut sikringen med ledringer i rattstammen. Det greide jeg. Da ble det niks mer vindusvisker den dagen i striregnet.

Håper virkelig bildene falt i smak. Jeg har godt over 1000 bilder til sammen fra disse dagen, men tiden strekker ikke til mer enn å vise disse. Føl dere fri til å kommentere :)

Ha en fin dag!
Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Marc

Underbart trevliga bilder!
Hoppas på samma vackra väder då jag ska till Bergen måndag och Oslo tisdag kommande vecka!

Johan B

Fina bilder som vanligt och grattis till lappen!

yngrot

Insämmer med  Johan B   fina bilder  och stort  grattis till  lappen  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Magne

Hilsen Magne!


Besøk meg på www.magnehaheim.no

Lars

Grattis te lappen:)
Det var som vanligt många fina bilder och ett proffsigt reportage.