Beslutsångest: Köp av klocka.

Startat av M224, 01 augusti 2007, 22:08:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken variant skall jag välja?

Grön med svart urtavla.
5 (50%)
Standard version.
5 (50%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: 09 november 2007, 21:08:54 PM

M224

Okej.

Jag ska beställa en ny Casio G-Shock "Mudman"

Den finns i flera olika utföranden.

Dessa två är dom jag gillar bäst, faktum är att jag gillar båda så mycket att jag inte kan välja vilken av dom jag vill ha.

Om ni skulle köpa denna klocka vilken skulle ni då välja?

1] Militärgrön version med negativ display där siffrorna lyser blått när EL-backlight tänds.

eller

2] Standardversionen, som är svart med röda knappar och med vanlig display som lyser blått när EL-backlight tänds.

Länkar:

Verison 1 (Grön)

http://www.g-peopleland.com/green_mudman.htm

Version 2 (Svart/standard)

http://www.findfindfound.com/hk/G9000-1V/G9000-1V-x.jpg

Tack på förhand.

avenue

På bilderna på version två lyser ju bakgrunden grön och inte blå. Fel bilder eller du som skrivit fel? Den med blå display var ju lite fräckare, blå display har jag inte sett på någon klocka innan så bara det är ju fräckt. ;-) Vad kostar klockorna?

M224

Den gröna färgen måste vara orsakad av kameran. Båda lyser blått. Skillnaden ligger i att den gröna klockan har negativ display så att även siffrorna lyser.

Priset är ca 1390 kr. Den finns bara i vitt i sverige (som vanligt!!!) så jag får beställa den från en Dansk internetbutik för 1500 inkl frakt.

Hans Fredriksson

Kommer mig att tänka på en annan som hade svårt att välja.
En av klockorna står stilla. Den andra klockan går ständigt en minuter efter.
Vilket är bästa köp?
Klockan som står stilla visar rätt tid 2x per dygn. Den andra visar aldrig rätt tid.
Alltså, bästa köp är den som står stilla.

Wolfie

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 01 augusti 2007, 22:52:58 PM
Kommer mig att tänka på en annan som hade svårt att välja.
En av klockorna står stilla. Den andra klockan går ständigt en minuter efter.
Vilket är bästa köp?
Klockan som står stilla visar rätt tid 2x per dygn. Den andra visar aldrig rätt tid.
Alltså, bästa köp är den som står stilla.


Jag vill inte hålla med där, den går förvisso rätt två gånger om dygnet, men däremellan går den hopplöst fel, vilket gör den värdelös vid andra tidpunkter, medan den som ständigt går en minut efter kan användas om man vet om detta faktum. (Eller går den efter en minut/dag, för i så fall blir det genast lite svårare).
Eller var din kommentar  ;) ?

Nico


Tja, en klocka är samtidigt del av övriga accessoarer och bör ju passa ens utstyrsel i övrigt. En del har ju t.o.m. flera dinkor att byta emellan. Klockorna som det länkas till bilden har jag dock svårt att se någon större skillnad på rent estetiskt, men mitt tips är att ta den som är mest neutral (om det nu fanns någon i det här fallet) då det oftast är ett vinnande koncept med tiden. Alltför många uddagrejor kan visserligen vara kul i början, men sedan tröttnar man snabbt på det. Den militärgröna kanske är ball om man ska bli officer eller så, men bärs den till en vanlig tröja eller svart kavaj vid en eventuell anställningsintervju så riskerar den att göra att man kan se lite konstig ut. Den svarta däremot är liksom lite mera allround.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

M224

Citat från: Nico skrivet 02 augusti 2007, 13:40:34 PM
Tja, en klocka är samtidigt del av övriga accessoarer och bör ju passa ens utstyrsel i övrigt. En del har ju t.o.m. flera dinkor att byta emellan. Klockorna som det länkas till bilden har jag dock svårt att se någon större skillnad på rent estetiskt, men mitt tips är att ta den som är mest neutral (om det nu fanns någon i det här fallet) då det oftast är ett vinnande koncept med tiden. Alltför många uddagrejor kan visserligen vara kul i början, men sedan tröttnar man snabbt på det. Den militärgröna kanske är ball om man ska bli officer eller så, men bärs den till en vanlig tröja eller svart kavaj vid en eventuell anställningsintervju så riskerar den att göra att man kan se lite konstig ut. Den svarta däremot är liksom lite mera allround.

Tack för ett bra inlägg i ämnet. Det lutar nog åt den svarta "vanliga" då den som sagt är mest allround. Jag hade gärna sett en helsvart version med negativ display. Men man kan inte få allt här i världen.