Stenkastning har jag hört men...

Startat av bussgrabben, 07 december 2008, 13:13:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ersa

Det har ju kastats cyklar från gångbroar i Umeå länge nu, bl.a på Ystarvägen på Västra Ersboda. Så inte är det någon större chock att man kastar saker från gångbron vid Ålidhemskyrkan. I somras var det istället stenkastning mot Veolias 38xx-B9S på Tomtebo.

Jo

Citat från: Verspieder skrivet 07 december 2008, 13:41:12 PM
. I somras var det istället stenkastning mot Veolias 38xx-B9S på Tomtebo.

Ja den bussmodellen är ju som bekant inte populär.

Wetjo

Citat från: bussgrabben skrivet 07 december 2008, 13:13:17 PM
...cykelkastning?

http://vk.se/Article.jsp?article=236511

Det har hänt i Tensta/Rinkeby på 514/540/550/591 (80-talsversionen av linjerna... ;))att folk släppt saker från gångbroarna.
Förutom cyklar, snö o sten kan jag nämna "Östermalmsgrisar", cyklar, 20-literkartong med mjölk samt en tårta...  :o

Nico


Allt det där inträffar ju tyvärr så frekvent i många delar av Storstockholm (och högst troligen på andra platser i landet) att det knappt ens har något nyhetsvärde numera. Vet inte hur många gånger, bara under det senaste året, som trafik stängts av eller letts om i SL-land bara för att bussarna utsatts för att diverse föremål (sten, virke, ägg, ballonger med färg, cyklar, bildäck med fälg, parkbänkar etc.) slängts på eller tippats ned på dem när de passerat. Frågan är vad man ska göra då de flesta framlagda 'lösningarna' mest handlar om att tillfälligt lindra symptomen snarare än att göra något åt grundorsakerna.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bussgrabben

Jag drar till med en gammal klassiker. Tänk vilka fantastiska stordåd dessa människor skulle kunna göra om de la all denna energi på något positivt istället. De verkar ju inte ha problem med att komma på saker i alla fall.

76

För ett antal år sen så fick en av GUBs bussar ett cykelställ i framrutan, om jag inte minns helt fel.

peterbuilt

Citat från: bussgrabben skrivet 08 december 2008, 18:33:45 PM
Jag drar till med en gammal klassiker. Tänk vilka fantastiska stordåd dessa människor skulle kunna göra om de la all denna energi på något positivt istället. De verkar ju inte ha problem med att komma på saker i alla fall.

Du har för stor tilltro på dessa människotyper. Man bör nöja sig med att dom kanske lär sig försörja sig själv.  Men även det är nog önsketänkande.