Huvudmeny

snöbollar

Startat av Wetjo, 06 december 2008, 10:41:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Skönt att "allmänheten" reagerar, även om det bara är en insändare.

http://www.dt.se/opinion/insandare/falun/article379056.ece

Richard1250

Ja det här fenomenet känner man igen, i Halmstad tror jag att dom kastade äpplen på bussarna i en stadsdel, för tydligen hade man till sist gått ut i media och talat om problemet och då ja då satte äppelkriget igång i flera olika stadsdelar.

Ja suck barn kan vara hopplösa ibland.

Richard

Wetjo

Citat från: Richard1250 skrivet 06 december 2008, 11:08:13 AM
Ja det här fenomenet känner man igen, i Halmstad tror jag att dom kastade äpplen på bussarna i en stadsdel, för tydligen hade man till sist gått ut i media och talat om problemet och då ja då satte äppelkriget igång i flera olika stadsdelar.

Ja suck barn kan vara hopplösa ibland.

Richard

I Dalarna polisanmäls all form av sten/snö/fruktkastning mot våra bussar, om det kommer till Driftledarens kännedom. "Allmänfarlig vårdslöshet", tror jag det kallas alternativt använder vi "framkallande av fara för annan".

Richard1250

Citat från: Wetjo skrivet 06 december 2008, 11:11:26 AM
I Dalarna polisanmäls all form av sten/snö/fruktkastning mot våra bussar, om det kommer till Driftledarens kännedom. "Allmänfarlig vårdslöshet", tror jag det kallas alternativt använder vi "framkallande av fara för annan".

Ja dom gör nog likadant i Halmstad för jag vet att polisen alltid åker ut på sådana händelser till berörda områden.

peterbuilt

Här i sthlm har "barnen" skägg och snöbollarna är sten i vissa områden.. I dagspressen är det dock ungdomsbus trots livsfaran.