Biogasdepå på Värmdö förverkligas inte...

Startat av homer, 18 november 2008, 19:58:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer


Ulf Rådeström

eh...ja?
Jag kan inte se något som helst beslut om att det INTE ska bli en biogasdepå på Värmdö i framtiden skrivet i artikeln.

Att dom...(SL?)...tagit ett beslut om att göra en på Lidingö "istället" har knappast något med saken att göra - det ena behöver inte i framtiden utesluta det andra.

homer

Det är inte SL som äger den här frågan utan Värmdö kommun

Gasen till den nya depån i Värmdö skulle gå i Ledning från Käppala, det har aldrig varit mening att man skulle producera "egen" gas

Fredde

Då blir det knivigt framöver... Bussgaraget i Mölnvik (Värmdö) får väl inte vara på sin nuvarande plats allt för länge till, som jag har fattat saken?


homer

Citat från: Fredde_J skrivet 19 november 2008, 01:49:17 AM
Då blir det knivigt framöver... Bussgaraget i Mölnvik (Värmdö) får väl inte vara på sin nuvarande plats allt för länge till, som jag har fattat saken?



själva depån är den nog ingen fara med, eftersom SL redan äger marken, eller åtminstånde står först i kön av köpare

Fredde

Citatsjälva depån är den nog ingen fara med, eftersom SL redan äger marken, eller åtminstånde står först i kön av köpare

Nja, jag har hört att man bara hyr marken och att näringsidkare inte vill ha den kvar. Men varför vill man köpa? Det går ju inte att expandera mer, finns inte ens plats till alla bussarna som det är idag.


homer

Citat från: Fredde_J skrivet 19 november 2008, 02:06:31 AM
Nja, jag har hört att man bara hyr marken och att näringsidkare inte vill ha den kvar. Men varför vill man köpa? Det går ju inte att expandera mer, finns inte ens plats till alla bussarna som det är idag.



jag menar marken till den nya depån

Fredde

Citatjag menar marken till den nya depån

Okej, då är jag på banan igen.