Resor gjorda den 11/7 - 07 !!

Startat av at1981, 11 juli 2007, 21:34:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Tjenare på er alla !!

Nu skall jag presentera för er vilka resor som jag har utfört idag.


Resan hemifrån!

Mellan kl. 14:26:22 t. 14:35:31 for jag hemifrån till Hemmesta C och sedan ankom jag till hpl. "Hemmesta Centrum" kl. 14:38:20 för att åka med buss 474 (Vagn 6112) till "Gustavsbergs Centrum" mellan kl. 14:45:38 t. 14:58:24.

Sedan ankom jag till hpl. "Gustavsbergs Centrum" kl. 14:58:50 för att åka med buss 422 (Vagn 1833) till Slussen mellan kl. 15:02:01 t. 15:53:11 och därefter ankom jag till T-stn. "Slussen" kl. 15:53:54 för att åka tåg till "T-centralen" mellan kl. 15:55:52 t. 15:58:43.


Resan till bostaden!

Kl. 19:03:10 var jag vid bussterminalen vid Slussen för att omgående gå ombord på buss 474 (Vagn 6115) kl. 19:03:23 för att åka med den till "Hemmesta Centrum" mellan kl. 19:04:09 t. 19:42:20 och slutligen körde jag hem därifrån mellan kl. 19:42:46 t. 19:51:59.


Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

at1981

Hejsan!


Jag lägger mina reserapporter i just den här avdelningen på forumet eftersom bussar förekommer i mina texter, avdelningen "Ordet är fritt" kan skrivas i om man skriver om andra ting än bussar och busstrafik vilket framgår av informationstexten till "Ordet är fritt".

Ev. kan Webmaster göra som på SS att skapa en ny avdelning med reseskildringar.

Jag har inte fått någon direkt order än av Webmaster att skriva mina reserapporter i "Ordet är fritt" och jag tycker dom passar bäst här med ovannämnda motivering.


Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Tycker detta passar bättre i Ordet är fritt då det är lite mer åt det privata håller.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2007, 21:41:06 PM
Tycker detta passar bättre i Ordet är fritt då det är lite mer åt det privata håller.

Jag håller med - då dessa skildringar på intet sätt inbjuder till diskussion, vilket detta forum
trots allt är - ett diskussionsforum, så tycker jag inte heller att det passar i ett 'öppet'
rum på det sättet.

Nico

Citat från: at1981 skrivet 11 juli 2007, 21:39:47 PMJag lägger mina reserapporter i just den här avdelningen på forumet eftersom bussar förekommer i mina texter, avdelningen "Ordet är fritt" kan skrivas i om man skriver om andra ting än bussar och busstrafik vilket framgår av informationstexten till "Ordet är fritt".

Ev. kan Webmaster göra som på SS att skapa en ny avdelning med reseskildringar.

Nja, personligen är jag nog inte riktigt beredd att hålla med dig. Detta då din koppling till bussar ändå kan ses som ganska sekundär i dessa fall. I princip kan man nog säga att bussarna blir mera av en bisak/bihang till dina reseskildringar, som ju då är den huvudsakliga verksamhet som dominerar inläggen. Likaväl som att det åks buss så fungerar det med andra resmedel så att lägga inlägget i 'Ordet är fritt' är nog inte fel utan snarare mera i linje med inläggens relativt generella karaktär.

Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte heller behovet av att hela tiden starta en ny tråd för varje resesammanfattning. Varför inte bara fortsätta och fylla på med text/sammanfattningar i en enda befintlig tråd? Det borde t.ex. göra infon lätt att hitta för de hugade och lika lätt att undvika för dem som inte är lika begeistrade. ???
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

Citat från: Nico skrivet 12 juli 2007, 08:41:25 AM
Nja, personligen är jag nog inte riktigt beredd att hålla med dig. Detta då din koppling till bussar ändå kan ses som ganska sekundär i dessa fall. I princip kan man nog säga att bussarna blir mera av en bisak/bihang till dina reseskildringar, som ju då är den huvudsakliga verksamhet som dominerar inläggen. Likaväl som att det åks buss så fungerar det med andra resmedel så att lägga inlägget i 'Ordet är fritt' är nog inte fel utan snarare mera i linje med inläggens relativt generella karaktär.

Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte heller behovet av att hela tiden starta en ny tråd för varje resesammanfattning. Varför inte bara fortsätta och fylla på med text/sammanfattningar i en enda befintlig tråd? Det borde t.ex. göra infon lätt att hitta för de hugade och lika lätt att undvika för dem som inte är lika begeistrade. ???

eller fortsätta skiva dem på SS.se forum så kan de som är intresserade av att läsa dem läsa dem där.
Personligen börjar jag bli lite allergisk mot att läsa exakt samma inlägg på olika forum àla Klipp och klistra.