Volvos i Vännäs 12/7

Startat av Greger Larsson, 13 juli 2008, 19:33:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


bastuper

Man skulle ha åkt upp dit med farmors gamla bruna 245 DL aut -79 :)

Eller varför inte Primus Motors LV61 -1930 :)

Nupski

#2
Hör ljudet av gamla B18 motorer och njuter.   :)

bastuper

*Tar mig ne titt på youtube efter B??-ljud* :)



Camilla




Heter den här volvon P1900?

Nupski


Camilla


Ersa

Citat från: Greger Larsson skrivet 13 juli 2008, 19:33:23 PM


Oj, där är den! :) Ser ut att vara den "falska" polisbil som ett filmbolag lät tillverka för en reklamfilm för Sibylla när de inte fick tag i en äkta svartvit. Ser så ut på de felaktiga sneda blåljusen med vanliga reflektorer. Rätt typ ska istället vara Pintch-Bamag RSN-12-BQ med tre glaslinser. Den saknar även taksökare, men kul att den fått en "Amazonspegel" på högerdörren, som det ska vara. Som medlem i Polisfordonshistoriska sällskapet har jag rätt bra koll på svenska renoverade polisbilar, och jag tror inte att det finns någon upprenoverad svartvit 240 ännu. Däremot finns 1-2 vita med "hockeyklubbor".

/Han som äger en Saab 95 V4 -75A som ska få denna lackering i framtiden

Melker

Snygga bilder Greger!

Där missade man nåt, fast det hade nog blivit lite väl långt att bara åka dit för bilträffen...

Mitt "blåljusöga" ser en brandbil som ser ut som en Snabbe/Trygge, har du någon bild på den eller koll på vilken bil det är?

Ersa

Citat från: Melker skrivet 14 juli 2008, 07:32:36 AM
Mitt "blåljusöga" ser en brandbil som ser ut som en Snabbe/Trygge, har du någon bild på den eller koll på vilken bil det är?

Fler bilder här, dock ingen på brandbilen.
http://www.folkbladet.nu/?p=113236

Men misströsta ej, ty brandbilen stod där en dag längs min hundpromenadrunda. Självklart var kameran med, så bilder på denna Volvo kommer Melker och ni andra att få se senare. :)

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ersa

Citat från: Melker skrivet 14 juli 2008, 07:32:36 AM
Mitt "blåljusöga" ser en brandbil som ser ut som en Snabbe/Trygge, har du någon bild på den eller koll på vilken bil det är?

Här är den:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=16448.0