Huvudmeny

Riksväg 45 blev E45

Startat av Christian Ljunggren, 24 juni 2007, 13:21:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Ljunggren


Riksväg 45 genom Åsarna 2006-11-24.


E45 genom Åsarna 2007-06-22.

Omskyltningen har gjorts i första halvan av juni på dnna sträcka.

Mvh

Christian

tomsa

Trevligt initiativ det här med "följ utvecklingen". Får vi se en höstbild fram i september från samma plats?

Wolfie

Hur är det med omskyltningen, är den klar än, eller gjordes den över en natt när betäckningen ändrades?

Krille

Citat från: Wolfie skrivet 25 juni 2007, 10:30:08 AM
Hur är det med omskyltningen, är den klar än, eller gjordes den över en natt när betäckningen ändrades?

Sträckan Moskosel-Arvidsjaur var inte omskyltad förra veckan.

/K

Stefan Lindberg

Nu har dom börjat byta ut dom gamla blåa 45 skyltarna mot nya fina gröna E45 skyltar
här i Ale kommun som ligger direkt norr om Göteborg.

E45 är ju en oerhört lång väg så jag tvivlar på att det är möjligt att
skylta om hela vägen över en natt  ;)

Ersa

Jämtland:
På vissa delar av vägen i Strömsunds kommun är de blå skyltarna utbytta mot gröna.
Men området norr om Åsarna till Östersund och sedan vidare mot Häggenås har inte en enda skylt bytts ut.

Ersa


Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

#8
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 juli 2007, 19:08:55 PM
Fast allt som står i Wikipedia får man ta med en rejäl nypa salt :-\

Men sträckan Östersund-Dorotea som är uppdaterad den 7:e juni kan ni lita på att det stämde den 7:e juni iaf, ty den har jag fyllt i.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 21 juli 2007, 21:53:33 PM
Men sträckan Östersund-Dorotea som ärr uppdaterad den 7:e juni kan ni lita på att det stämde den 7:e juni iaf, ty den har jag fyllt i.

Du kan ju också skoja med oss.  ;)
Men nu tror jag att just sådana här uppgifter i Wikipedia brukar man kunna lita på. Den som skriver in dem brukar veta. Svagheten med Wikipedia är väl att en del som skriver om ett sakämne låter sina åsikter skina igenom alltför mycket. Men denna svaghet vidlådde på sin tid också Nordisk Familjebok. Man kan t ex i vissa upplagor läsa om "negrer" där artikelförfattarens rasfördomar lyste igenom. För att nu inte tala om artikeln om "Biffstek", där författaren ägnade en halv spalt att utösa sin galla över de dåliga biffstekar han blivit serverad under årens lopp.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

bjorn_k

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 21 juli 2007, 19:08:55 PM


Fast allt som står i Wikipedia får man ta med en rejäl nypa salt :-\

Jo, och börjar man läsa saker på Wiki så fastnar man gärna i vinkelvolten såpass att man tex hamnar här http://www.vv.se/filer/publikationer/D6%20%20Linjef%C3%B6ring.pdf och börjar läsa...

Bengt Jönsson

Uppe i omkring Sorsele och med korsningen med Lv363 så var "förtifemman" minsann märkt Europa-väg;D
Men så kommer det ju många D-reggade husbilar rullandes nu också.

"Fräck"  8) bussterminal i Sorsele förresten.. Men måste ju vara ett rent h-lv-t- att backa till när det är mörkt ute..

/Bengt

Bengt Jönsson

Uppgifterna som jag skrivit ovan gäller för igår den 30/7 2007.
Men det är bara i de "större" korsningarna och på fjärrdestinationsskyltarna som det står E45.  På skyltarna däremellan så är det fortfarande gamla "hederliga" 45 i vitt mot blå bakgrund.

/Bengt

Jonas Gustafsson

Citat från: bjorn_k skrivet 31 juli 2007, 01:04:36 AM
Jo, och börjar man läsa saker på Wiki så fastnar man gärna i vinkelvolten såpass att man tex hamnar här http://www.vv.se/filer/publikationer/D6%20%20Linjef%C3%B6ring.pdf och börjar läsa...

Visst är det underbart!

Jag har blivit sittande hela kvällar med korsreferenser i Wikipedia... :)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

bjorn_k

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 02 augusti 2007, 00:01:13 AM
Visst är det underbart!

Jag har blivit sittande hela kvällar med korsreferenser i Wikipedia... :)

//Jonas G
Man får inte sådär jättemycket gjort dom kvällarna =) Självklart måste man ju in å redigera om man ser nåt felaktigt också!