Översikt över Keolis vagnar i Stockholm

Startat av IvveRivve004, 28 januari 2023, 13:17:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1




Två av de tre hittade jag igår, men inser nu at 3645 och 3649 och slunkit undan... finns lite kvar att jaga alltså :-D - 3779 är ju lite kul så tillvida, att det är den enda blålackade Omnilinken med Orange Ledskåp som rullat i  området.

IvveRivve004

#181
När man ser 3779 tänker man ju att det är en buss som flyttat från Nacka/Värmdö (och det har den ju, innan den blev blå)!

Bussmicke

#182
Bara 15 månader kvar med Keolis nu :(
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

elliot


DEB

Då verkar det som att en epok är över nu när samtliga av Eriksbergs b9s slutligen tagits ur trafik efter att ha verkat i området i 18 år.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Robert Brink

B9S 6496 i Björknäs som dök upp i trafik, har jag inte sett i trafik på ett tag nu. Såg den stå på kortsidan av verkstaden för 2v sedan. 6444 som är den andre står fortfarande avställd utan inv-nummer om inget hänt senaste veckan. Jag ska spana i helgen.

//R

DEB

6496 har körförbud på grund av utebliven kontrollbesiktning, skulle tro att den inte kommer i trafik igen men jag kan ju ha fel.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

virtual1

Citat från: IvveRivve004 skrivet 04 oktober 2023, 11:41:30 AMNär man ser 3779 tänker man ju att det är en buss som flyttat från Nacka/Värmdö (och det har den ju, innan den blev blå)!

Den har dock rullat i söderort ännu tidigare,  har bild på 144 och 188 på den...

Robert Brink

6496 och 6444 i Björknäs har verkstan börjat plocka delar ifrån nu.

//R

Bussmicke

#189
Är 7133 som Blå en nyhet? Tyckte den såg nymålad ut.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

elliot

Ja den har blivit blå den senaste veckan

Bussmicke

Bra då lägger vi de till handlingarna. Jag gissar att det inte kommer målas om särskilt mycket mer bussar nu med tanke på feb-25 emn jag kan ju ha fel förstås.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ola Å

 6 oktober lämnade sista B9-an Eriksberg, inte för egen maskin!

elliot

Sjukt konstigt att den eran är mot sitt slut.

Erling.L

har 71xx vagnarna som varit i götet kommit i drift??
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus