Byberg&Nordins Nya Volvo i Umeå

Startat av Umeå Bussar, 14 november 2019, 12:12:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Umeå Bussar

Här är två av de 6 Volvo 8900 som stod på KrTrafiks depå i väntan att bli registrerade. De hade precis kommit från Polen o man hade även nyss tagit bort de polska reg plåtarna. Riktigt fina bussar måste jag säga!




Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ulf Berlin

Har dom ändrat lackeringen gentemot de tidigare länslackade(som väl var gula även på sidorna)?/Ulf

Lulebussen

Den gula randen går längs taket även på de nuvarande. Däremot verkar de ha inverterat blåfärgerna. Om jag inte har fel är det endast bussarna på de länsöverskridande linjerna (Norrlandskusten, Tvärflöjten, 45 samt 63) som har mörkblå-ljusblå-mörkblå. Övriga har ljusblå-mörkblå-ljusblå.

Umeå Bussar

Fotade lite bättre bilder på de från olika vinklar idag







Skickat från min iPhone med Tapatalk

yngrot

Snygg design på sidan..    men burr vad kalla de ser ut nu ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

BR

Ca 10st av 30 är levererade, utöver de kommer bland annat två bussar för beställningstrafik, en Volvo och en MAN.

Umeå Bussar

Citat från: BR skrivet 15 november 2019, 21:26:28 PM
Ca 10st av 30 är levererade, utöver de kommer bland annat två bussar för beställningstrafik, en Volvo och en MAN.
Skulle väll också vara några Sprinters om jag inte har hört fel


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lulebussen

Kommer man behålla några bussar från KR Trafik?

Umeå Bussar

Citat från: Lulebussen skrivet 15 november 2019, 23:46:56 PM
Kommer man behålla några bussar från KR Trafik?
Tror inte det. Är iallafall säker att B12:orna inte stannar, o är ganska säker att Setra vagnarna också ska bort. Men Volvo9700 är jag osäker


Skickat från min iPhone med Tapatalk

BR

Citat från: Lulebussen skrivet 15 november 2019, 23:46:56 PM
Kommer man behålla några bussar från KR Trafik?

Nej, allt blir nytt. KR Trafiks bussar till linje 31 flyttas till Västerslätt till Transdevs depå till årsskiftet. De relativt nya Volvobussarna (ej ledvagnarna) KR har i Umeå skulle till Västernorrland och ersätta VDL hos B&N.

Jacob med C

VLD är väl ifrån 2014 hos Byberg. Skulle tror mer att dom ersätter en massa Volvo 9700. Finns fler som är ifrån 2005.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

BR

Citat från: Jacob med C skrivet 16 november 2019, 15:29:37 PM
VLD är väl ifrån 2014 hos Byberg. Skulle tror mer att dom ersätter en massa Volvo 9700. Finns fler som är ifrån 2005.

B&N är inte nöjda med VDL och därför vill man byta till bättre begagnade från Umeå. De var iaf så de var sagt innan Transdev köpte upp KR Trafik.

homer

Citat från: BR skrivet 16 november 2019, 15:32:24 PM
B&N är inte nöjda med VDL och därför vill man byta till bättre begagnade från Umeå. De var iaf så de var sagt innan Transdev köpte upp KR Trafik.

haha, var de inte B&N som var generalagent och tog hit skiten?

BR

Citat från: homer skrivet 16 november 2019, 17:40:37 PM
haha, var de inte B&N som var generalagent och tog hit skiten?

Om man säger så här - VDL har inte levererat de man lovat helt enkelt.

CW66

Citat från: BR skrivet 15 november 2019, 21:26:28 PM
Ca 10st av 30 är levererade, utöver de kommer bland annat två bussar för beställningstrafik, en Volvo och en MAN.

Korrekt antal 8900LE är 23st.