Huvudmeny

"Air Porter"...

Startat av Ulf Berlin, 31 januari 2011, 23:26:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...sågs en Jonckheere(XZH 870)var märkt med.
Bolaget hör hemma i 021-området.
Någon som vet vad detta är för bolag?/Ulf

Mathias Rickman

hör hemma hos björks buss i Hallstahammar

Bussmicke

Man har garaget bara någon kilometer från var jag nu bor.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius



    Björks Buss i Hallstahammar körde flygbusslinje mellan Uppsala och Västerås under namnet Airporter för att transportera Ryan Airs-passagerare från Uppsala-området. Men linjen lades ner pga för dålig kundunderlag.

    //Niclas

Ulf Berlin

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 31 januari 2011, 23:51:29 PM

    Björks Buss i Hallstahammar körde flygbusslinje mellan Uppsala och Västerås under namnet Airporter för att transportera Ryan Airs-passagerare från Uppsala-området. Men linjen lades ner pga för dålig kundunderlag.

    //Niclas

Tack för det.
Lite underligt då att dom inte har tagit bort den märkningen än då./Ulf

Mikael Ringmarck

Citat från: Ulf Berlin skrivet 01 februari 2011, 16:41:58 PM
Tack för det.
Lite underligt då att dom inte har tagit bort den märkningen än då./Ulf

Vid Bromma flygplats brukar jag jämt och ständigt se bussar märkta "Air Porter". Finns nog också en stolpe med det namnet vid flygplatsen när jag tänker efter...Vart går dessa bussar?

Andreas91

Enligt deras hemsida och hösttidtabell, så verkar det gå bussar Cityterminalen - Bromma Flygplats - Enköping - Västerås.

Johnny E

Fast ska man vara riktigt noga så tillhör XZH 870 Björks dotterbolag Mellansvensk Omnibustrafik i Enköping, där bussen också för tillfället befinner sig
/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

a32

Citat från: Mrbuss skrivet 01 februari 2011, 16:47:15 PM
Vid Bromma flygplats brukar jag jämt och ständigt se bussar märkta "Air Porter". Finns nog också en stolpe med det namnet vid flygplatsen när jag tänker efter...Vart går dessa bussar?



Skylten finns kvar mellan Flygbussarnas hpl och SL 110,152.

/a32  ;)