Långsamma www.sl.se !!

Startat av at1981, 27 juni 2007, 14:22:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hej!


Är lite småsur på SL:s hemsida. Varför kan inte dom lägga ut tidtabeller för nästkommande tidtabellsperiod samtidigt som det läggs ut på resplus.se.

Även fast det är lång tid i förväg så tycker jag att det ska ske samtidigt, för om det läggs ut på resplus.se så är det ju ett tecken på i alla fall att SL:s tidtabeller för nästkommande tidtabellsperiod är klara.
_________________
MVH Alexander från Värmdö
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Staffan Sävenfjord

Det återstår en hel del redigeringsarbete från det att själva tiderna rapporterats i Rikstidtabellsbasen. Där är det råmaterialet som rapporteras in.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Nico


Citat från: at1981 skrivet 27 juni 2007, 14:22:26 PMÄr lite småsur på SL:s hemsida. Varför kan inte dom lägga ut tidtabeller för nästkommande tidtabellsperiod samtidigt som det läggs ut på resplus.se.

Även fast det är lång tid i förväg så tycker jag att det ska ske samtidigt, för om det läggs ut på resplus.se så är det ju ett tecken på i alla fall att SL:s tidtabeller för nästkommande tidtabellsperiod är klara.

Kan ju bero på att behovet av t.ex. vintertidtabellen än så länge är i stort sett noll varför man inte lägger någon energi på det hela innan man är klara. Förutom enstaka kalenderbitare så är det väl troligen inte heller så många som bryr sig alls om man säger så.  ;D  ::)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: at1981 skrivet 27 juni 2007, 14:22:26 PM
Hej!


Är lite småsur på SL:s hemsida. Varför kan inte dom lägga ut tidtabeller för nästkommande tidtabellsperiod samtidigt som det läggs ut på resplus.se.

Även fast det är lång tid i förväg så tycker jag att det ska ske samtidigt, för om det läggs ut på resplus.se så är det ju ett tecken på i alla fall att SL:s tidtabeller för nästkommande tidtabellsperiod är klara.
_________________
MVH Alexander från Värmdö

Men ge dig, kan inte sommaren få börja innan du sätter i gång??
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juni 2007, 16:23:01 PM
Men ge dig, kan inte sommaren få börja innan du sätter i gång??

Nej, för nu när midsommaren passerats blir det bara mörkare och kallare för varje dag. Snart är det dags att ta fram adventsljusstaken!  ;D
(Äldre Rospiggars inställning)  ;)