Volvoetanolledbussarna hos Polarbuss(reprisbilder)

Startat av Greger Larsson, 21 juni 2007, 23:45:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson





Som synes var bussarna mest "Ej i trafik"..
Alla tre byggdes om till dieseldrift under vintern 1997/1998 och såldes till Linjebuss där dom fick nr 788-790. Den mittersta hann även bli avregistrerad och erhöll nytt reg nr BRO131 hos LB.

Mvh Greger L

Sundås

Finns dessa kvar någonstans idag? Mycket fina bilder för övrigt! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Walter

#2
Citat från: Sundås skrivet 21 juni 2007, 23:47:20 PM
Finns dessa kvar någonstans idag? Mycket fina bilder för övrigt! :)


Fd Polarbuss 46 och 47 har varit flygbussar i Malmö men tillhör numera Veolia Olofström= vagnreserven
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jona

Hej

Måste bara få tacka för dessa underbara och trevliga bilder på en trevlig bussmodell.

Gamla Skelleftebussar visste jag du kunde leverara på bild, nu ser jag att du rest omkring även du.
MVH Filosofen Jona

Mikael T Nilsson

Tack för de fina bilderna! En trevlig busstyp!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bussgrabben

Tusen tack Greger för dessa bilder! Som jag sökt efter detta. Jag har länge undrat om jag ens var riktigt frisk i huvudet ;) Jag fick bara åka en endaste gång med någon av dessa bussar tyvärr.

Är det någon som vet historen om dessa? Hur länge fanns bussarna i Umeå? Varför blev deras vistelse så kortvarig? Krånglade de mycket? Köptes de in av Polarbuss eller lånades de bara på prov?

Greger Larsson


Är det någon som vet historen om dessa? Hur länge fanns bussarna i Umeå? Varför blev deras vistelse så kortvarig? Krånglade de mycket? Köptes de in av Polarbuss eller lånades de bara på prov?
[/quote]

Visst var bussarna köpta av Polarbuss. Och visst var det krångel, därför återlämnades de till Volvo efter ett halvår och ersattes av tre Scanialed.

/GL

Bussmicke

I så fall var det ren tur att jag råkade vara i staden och få någon av dem på bild då..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussgrabben

Citat från: Greger Larsson skrivet 22 juni 2007, 23:51:17 PM
Visst var bussarna köpta av Polarbuss. Och visst var det krångel, därför återlämnades de till Volvo efter ett halvår och ersattes av tre Scanialed.

/GL

Tack för infon!

Trist att det blev som det blev tycker jag. Dessa Säffle-vagnar tycker jag passade förträffligt i etanollacken.

Bussmicke

Citat från: Greger Larsson skrivet 21 juni 2007, 23:45:17 PM


Som synes var bussarna mest "Ej i trafik"..
Alla tre byggdes om till dieseldrift under vintern 1997/1998 och såldes till Linjebuss där dom fick nr 788-790. Den mittersta hann även bli avregistrerad och erhöll nytt reg nr BRO131 hos LB.

Mvh Greger L

Och så här ser fd. Polarbuss 48 ut numera..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussgrabben

Tack Micke för den bilden! Det är kul att de fortfarande lever.