Det som en gång var en bussdepå...

Startat av Mikael Ringmarck, 01 juni 2011, 22:29:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buzz

Citat från: Mrbuss skrivet 01 juni 2011, 23:06:06 PM


En till fd. Gävle-MaxCi. Här ser man att dessa bussar var utrustade med bara en taklucka och inga öppningsbara fönster...

...i och med kommande upphandling ska Lunda och Råsta bli ett trafikområde så vi kanske åter får se en "Bromma-buss" här?

Bilden: Jag ser två luckor för luftintag. Takluckan och den under föraren.   ::)
Brommas bussar: Det är redan klarlagt att Nobina inte lägger något anbud för den trafiken. Men det visste du nog redan med tanke på att det redan har skrivits om det i forumet. Jag bara tänkte ifall du har missat det.  :)

a32

Här är bussarna som står i Bromma förnärvarande... ursäkta bildkvaliteten.

























/a32  ;)

Mikael Ringmarck

Tack för dessa bilder. Jag ser att man inte monterat ner luftslangar och batteriladdare  :)
Bussarna ser fina ut, men gud va Omnilink det kommer att finnas i Stockholm till hösten!

Rickson


Bussmicke

Citat från: Mrbuss skrivet 03 juni 2011, 14:18:24 PM
Tack för dessa bilder. Jag ser att man inte monterat ner luftslangar och batteriladdare  :)
Bussarna ser fina ut, men gud va Omnilink det kommer att finnas i Stockholm till hösten!

Herr 5783 kommer Jubla av lycka...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Danne B.

Var ska dessa Omni rulla? Tänker nu mest på t.ex. fjärrljusen på taket! Är ju inte direkt särskilt vanligt på stadslinjer?!

//Danne

Ted Selander

Citat från: Danne B. skrivet 04 juni 2011, 10:54:40 AM
Var ska dessa Omni rulla? Tänker nu mest på t.ex. fjärrljusen på taket! Är ju inte direkt särskilt vanligt på stadslinjer?!
//Danne
55xx (boggi) till Nacka-Värmdö
60xx (led) till Stockholm Sydväst (garage i Nyboda, Gubbängen och Eriksberg)

/Ted

Buzz

Gled förbi Kallhäll nyligen. Är det dom här bussarna som stått på Scania invid E18?
Eller ska dom dit för eventuell tillbyggnad och leverans? Förstår inte texten riktigt... "Buss klart för leverans från Kallhäll".
Det är iofs oviktigt, tyckte bara att det slumpade sig att jag hittade bussarna här bara "några dagar" efter att jag hade sett dom i Kallhäll...