Att "skumpa" H 3 till Norrtälje...

Startat av Ulf Berlin, 12 januari 2008, 17:04:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...kunde i maj 2000 vara en realitet om Busslink hade personalbrist
och Fridströms"tager vad man haver(=f d 6475)"som så ofta i Roslagen./Ulf
(Fullt ifrån Östra gav nog ståplatser från DSH)


Den har du väl inte kört Verspider?

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Stefan Norin

Tja, med tanke på att det faktiskt tom är en H2:a som tidigare hörde hemma i Hornsberg... Hade H2:orna annan utväxling än H3:orna eftersom de gick som stadsbussar??

Karsten

Nä, det tror jag inte. Det som skiljer H2 från H3 är dörrställningen, H2 hade dubbeldörr fram och ansågs väl passa bättre i stan.

bjorn_k

Om en viss omnibussägare får tummen ur i sommar så kanske det kan blir en fotokupp på Tekniska..kanske läge att reprisera denna bild, visserligen med annat inv nummer osv... men ändå =) Då blir det ju iaf en H3 som det står i rubriken  :P

Dan Henriksson

Citat från: Stefan Norin skrivet 12 januari 2008, 20:30:43 PM
Hade H2:orna annan utväxling än H3:orna eftersom de gick som stadsbussar??

Jag upplevde inte att det skilde mellan H2 och H3, men då körde jag iofs aldrig H2 annat än i innerstan. Inom ledvagnsmotsvarigheten H22 (med ZF-låda) varierade det dock, där hade vissa vagnar lite högre utväxling. Dem med Allison körde jag så sällan, så där vågar jag inte uttala mig.

/Danne H

Kvarne

Citat från: bjorn_k skrivet 12 januari 2008, 23:23:57 PM
Om en viss omnibussägare får tummen ur i sommar så kanske det kan blir en fotokupp på Tekniska..kanske läge att reprisera denna bild, visserligen med annat inv nummer osv... men ändå =) Då blir det ju iaf en H3 som det står i rubriken  :P


Hmmm....han måste syfta på SvOf och deras fd SL H3 6332..... ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Dan Henriksson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 januari 2008, 12:33:26 PM
Det var samma drivlina och utväxling på H2 och H3, en H2:a hade ZF låda och en Scanialåda men den totala utväxlingen var lika även på dessa.

//Lars

Tack för info, Lars! Men det var inte jag som ställde frågan ...

/Danne H

bjorn_k

Citat från: Kvarne skrivet 13 januari 2008, 09:31:24 AM

Hmmm....han måste syfta på SvOf och deras fd SL H3 6332..... ;D
mja...  ;D men visst, varför inte två st; 640 och 640E  :o

Ersa

Citat från: Ulf Berlin skrivet 12 januari 2008, 17:04:33 PM
...kunde i maj 2000 vara en realitet om Busslink hade personalbrist
och Fridströms"tager vad man haver(=f d 6475)"som så ofta i Roslagen./Ulf
(Fullt ifrån Östra gav nog ståplatser från DSH)

Den har du väl inte kört Verspider?

Denna tråd hade jag missat helt! Trevligt värre! :D Tyvärr var alla Frittes gamla Säfflevagnar redan historia när jag anlände till Rimbo 2003. Bara H22 6431 stod ensam kvar på planen med den gamla fronten, men det var ju inte så "bara". SvOF:s trevliga H3 6332 med "personbilsacceleration" har jag dock kört en gång.

Ulf Berlin

Ja,jag kunde tänka mig det men ville ju alltid fråga./Ulf

Björn Forslund

Kan nämna att en gång var det en H2 på 729:an Tumba- Spångbro. Bortsett från dörrställningen pinnade den på lika bra på en landsortslinje som en H1-H3. Jag har fortfarande inte förstått varför H2:an dök upp i Tumba. Eriksberg hade väl inga H2?
Om någon gillar H3 så finns ju SvOf:s 6332 redo för en tur! Kanske med herr Kvarne bakom ratten? Säg bara till så fixar vi en utfärd.

Hälsn
Björn

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Forslund

Har foto någonstans, men minns inte numret. Mycket möjligt att det var just denna som hoppade in på 729.
Men vad gjorde den ute i södra periferin?

Bussmicke

Minns inte om den var lånad eller om det var ett test.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.