Nobina 0158 (f.d Veolia 3712) i Uppsala??????

Startat av virtual1, 12 maj 2015, 13:19:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

Får hålla med Bussmicke här. Mångfald och variation i bildgallerierna är alltid trevligt, då är det smått frustrerande när en för serien udda fågel försvinner.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ulf Berlin

En bild på den i någon färgsättning önskas.../Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Citat från: Bussmicke skrivet 04 juni 2015, 23:39:39 PM
För att bilden inte kan sorteras som Nobina

Varför är det viktigt att den sorteras in under Nobina? Det måste väl gå precis lika bra att sortera den under Skrotkalle? Eller är det så att det är numret 0158 som är intressant och inte själva bussen i sig? Isåfall är det ju mer fråga om nummerfotografering än bussfotografering...
Särskrivning är en dödssynd!

Tommy E

Citat från: Jacob skrivet 07 juni 2015, 00:35:25 AM
Varför är det viktigt att den sorteras in under Nobina? Det måste väl gå precis lika bra att sortera den under Skrotkalle? Eller är det så att det är numret 0158 som är intressant och inte själva bussen i sig? Isåfall är det ju mer fråga om nummerfotografering än bussfotografering...

För mig beror det på att eventuella besökare som letar efter bilder på den här bussen sannolikt inte kommer att leta i Skrotkalle-mappen, utan de kommer att leta i mapparna för Nobina, Veolia osv. Bilden blir "gömd" och mycket svårare att hitta när den är sorterad under ett företag som bussen inte förknippas med, och som inte ens bedriver någon busstrafik. Tyvärr hann inte jag heller fota 0158 medan den tillhörde Nobina, men självklart är det bättre att åtminstone ha en bild än att inte ha någon alls.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Citat från: Jacob skrivet 07 juni 2015, 00:35:25 AM
Varför är det viktigt att den sorteras in under Nobina? Det måste väl gå precis lika bra att sortera den under Skrotkalle? Eller är det så att det är numret 0158 som är intressant och inte själva bussen i sig? Isåfall är det ju mer fråga om nummerfotografering än bussfotografering...

Är vär både och. Viktigast är vem som har den, i detta fall Nobina.
Har redan bussen på bild hos Veolia så därför var Nobina viktigt. Skrotkalle-mapp? Nää usch så trist det låter.,
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juni 2015, 11:46:40 AM
Är vär både och. Viktigast är vem som har den, i detta fall Nobina.
Har redan bussen på bild hos Veolia så därför var Nobina viktigt. Skrotkalle-mapp? Nää usch så trist det låter.,

Men sortera in den under Nobina och skriv "Fd Nobina 0158, Wist Last och buss Uppsala 2015-06-08. Tillhörde Skrotkalle vid fototillfället" i bildtexten?
Jag vill inte tjata på dig men jag tror att du innerst inne vill ha en bild på 0158, och då måste det väl vara bättre att ha en bild på den tillhörande Skrotkalle än ingen bild alls? :) Den har ju faktiskt Nobinanumret kvar, plus att den inte ser likadan ut som på din Veoliabild! :D
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Visst Ville jag ha en bild på den medan Nobina hade den.. -Fd.-bilder passar inte in i Nobinamappen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Är det helt säkert att den går till skrot då Skrotkalle äger den? Eller är det möjligt att de säljer den vidare utomlands?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.