Förändringarna i Malmö börjar märkas..

Startat av Walter, 25 februari 2011, 09:25:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Två dagar kvar av Arrivas entreprenad innan Nobina tar över.
Nobinas utbyggda depå är full av nya bussar och de bussar Arriva kör med har fått Arriva-märkena och inv nr borttagna. Inte alla men många.


Sedan en fråga angående Veolia Malmö, vagn 3639. Har den alltid rullat i Malmö eller är den flyttad från Kristianstad? Såg den idag på linje 2 men kan inte påminna mig att den rullat här tidigare.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bernt Talbrant

Citat från: Walter skrivet 25 februari 2011, 09:25:49 AM
Två dagar kvar av Arrivas entreprenad innan Nobina tar över.
Nobinas utbyggda depå är full av nya bussar och de bussar Arriva kör med har fått Arriva-märkena och inv nr borttagna. Inte alla men många.


Sedan en fråga angående Veolia Malmö, vagn 3639. Har den alltid rullat i Malmö eller är den flyttad från Kristianstad? Såg den idag på linje 2 men kan inte påminna mig att den rullat här tidigare.

Jag noterade redan vid mitt Malmöbesök för en dryg vecka sedan att främst Arrivas MAN-bussar då hade börjat bli av med Arriva-märkena.

Admir95

3639 har rullat i Kristianstad men blev nerflyttad till Malmö sedan de nya Solarisbussarna tog över i Kristianstad

Peter L

Citat från: Admir95 skrivet 17 april 2011, 21:32:35 PM
3639 har rullat i Kristianstad men blev nerflyttad till Malmö sedan de nya Solarisbussarna tog över i Kristianstad

...och vad har det med avtalsbytet mellan Arriva och Nobina att göra? ???

Får jag föreslår att du startar en ny tråd med relevant rubrik istället för att kapa en gammal tråd i ett annat ämne så blir det dessutom lättare att följa? Bara ett tips i bästa välmening!  :)

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Peter L skrivet 18 april 2011, 08:51:44 AM
...och vad har det med avtalsbytet mellan Arriva och Nobina att göra? ???

Får jag föreslår att du startar en ny tråd med relevant rubrik istället för att kapa en gammal tråd i ett annat ämne så blir det dessutom lättare att följa? Bara ett tips i bästa välmening!  :)

Trådstartaren ställde frågan i ursrpungsinlägget.