Antal bussar i örebro?

Startat av Walter, 24 september 2009, 10:00:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Läste om Örebros nya stadsbussar på Re o Trafik forum. Där kan man läsa att

"Stadsbussarnas vagnpark kommer att bestå av omkring 100 bussar varav 60 är helt nya miljöbussar."

samt

"Bussar: Närmare 100 stycken – 38 dieseldrivna landsbygdsbussar och 61 helt nya miljöbussar som drivs med biogas från Örebros nya biogasanläggning."

Har RoT-forum i det övre stycket räknat in de bussar som ska trafikera landsbygden runt Örebro?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Sven W

Hej

På länstrafikens hemsida kan man läsa att man visar de nya bussarna på Stortorget och i Marieberg på lördag kl 10-14. Officiell invigning sker 1 okt kl 1200 på Stortorget.

Hälsningar
Sven

jocke

Citat från: Sven W skrivet 24 september 2009, 10:24:12 AM
Hej

På länstrafikens hemsida kan man läsa att man visar de nya bussarna på Stortorget och i Marieberg på lördag kl 10-14. Officiell invigning sker 1 okt kl 1200 på Stortorget.

Hälsningar
Sven

Inte för o vara sån. Men vad har de där med hans fråga o göra?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Mattias

Citat från: Walter skrivet 24 september 2009, 10:00:15 AM
Läste om Örebros nya stadsbussar på Re o Trafik forum. Där kan man läsa att

"Stadsbussarnas vagnpark kommer att bestå av omkring 100 bussar varav 60 är helt nya miljöbussar."

samt

"Bussar: Närmare 100 stycken – 38 dieseldrivna landsbygdsbussar och 61 helt nya miljöbussar som drivs med biogas från Örebros nya biogasanläggning."

Har RoT-forum i det övre stycket räknat in de bussar som ska trafikera landsbygden runt Örebro?

Ja.

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Sven W

Förlåt då,  men jag trodde det kunde vara intressant för den som har lust och möjlighet att få komma och se bussarna förevisade för sig när nu tillfälle bjuds.

/Sven

Svempa

tycker nog det skulle vara ett tips värt ett nytt ämne .