Swebus 65xx nu komplett

Startat av Walter, 31 juli 2009, 09:05:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Vi började ju redovisa Swebus nyleveranser från 66xx, så jag hittade ingen tråd till detta men nu är Swebus 65-serie komplett i och med leveransen av 6599 till Swebus Borlänge. (Japp man gör det svårt för oss listbitare numera  ;D)
Bussen är en VDL Kusters Midi på MB-chassi, reg nr BRO912 och reg datum 090707. Vem blir först med bild på denna lite udda individ?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Wetjo

Citat från: Walter skrivet 31 juli 2009, 09:05:01 AM
Vi började ju redovisa Swebus nyleveranser från 66xx, så jag hittade ingen tråd till detta men nu är Swebus 65-serie komplett i och med leveransen av 6599 till Swebus Borlänge. (Japp man gör det svårt för oss listbitare numera  ;D)
Bussen är en VDL Kusters Midi på MB-chassi, reg nr BRO912 och reg datum 090707. Vem blir först med bild på denna lite udda individ?
Leta i rätt stad bara! Den går i Hedemora! ;)
Det är en flexbuss som ersätter de gamla stadslinjerna...

1896

Inte för att det har med huvudrubriken att göra men ändå:

När "Mjuka linjen" i Borlänge och Ludvika skulle bli flexbussar, då skulle trafiken upphandlas, men så inte i Hedemora, Varför ?

När "Mjuka linjen" kom till -89-90 delades den ut godtyckligt till Linjebuss i Avesta, Hedemora och Ludvika, där ju Linjebuss hade trafiken.

Likadant med Rättvik, Falun och Borlänge, där fick Wasatrafik trafiken.

Men när trafiken i Borlänge skulle utökas från 2 till 3 fordon, då skulle den plötsligt upphandlas, en upphandling som Wasatrafik förlorade och som blev början till slutet för vår depå i Borlänge.

-Konstigt ?

Wetjo

Citat från: 1896 skrivet 31 juli 2009, 16:57:36 PM
Inte för att det har med huvudrubriken att göra men ändå:
När "Mjuka linjen" i Borlänge och Ludvika skulle bli flexbussar, då skulle trafiken upphandlas, men så inte i Hedemora, Varför ?
När "Mjuka linjen" kom till -89-90 delades den ut godtyckligt till Linjebuss i Avesta, Hedemora och Ludvika, där ju Linjebuss hade trafiken.
Likadant med Rättvik, Falun och Borlänge, där fick Wasatrafik trafiken.
Men när trafiken i Borlänge skulle utökas från 2 till 3 fordon, då skulle den plötsligt upphandlas, en upphandling som Wasatrafik förlorade och som blev början till slutet för vår depå i Borlänge.
-Konstigt ?

När Mjuka linjen i Borlänge och Ludvika omvandlades tror jag inte Swebus var intresserad med den situation som rådde då.
Därför gick flextrafiken ut på anbud. Är inte hundra säker.
I Hedemora ändras trafikutbudet inom befintligt avtal. Därför ingen upphandling
När Mjuka linjen ursprungligen sattes i trafik utökades trafiken inom de ramar som avtalen tillät.
Någon som är bättre insatt kan säkert rätta till mina eventuella felaktigheter.

Bussmicke

Citat från: Wetjo skrivet 31 juli 2009, 15:04:36 PM
Leta i rätt stad bara! Den går i Hedemora! ;)
Det är en flexbuss som ersätter de gamla stadslinjerna...

Trodde det var Björks Buss som körde i Hedemora, fotade en av dess Flexbuss vid stationen medan tåget inväntade ett mötande tåg..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Samtliga Mjuka linjen bussar var ju från början reggade på Wasatrafik, det var konstigt alltihop.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 31 juli 2009, 09:05:01 AM
Vi började ju redovisa Swebus nyleveranser från 66xx, så jag hittade ingen tråd till detta men nu är Swebus 65-serie komplett i och med leveransen av 6599 till Swebus Borlänge. (Japp man gör det svårt för oss listbitare numera  ;D)
Bussen är en VDL Kusters Midi på MB-chassi, reg nr BRO912 och reg datum 090707. Vem blir först med bild på denna lite udda individ?

Det blir nog undertecknad i eftermiddag, ska bara en sväng till Falun innan jag åker till Hedemora
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 07 oktober 2009, 08:29:26 AM
Det blir nog undertecknad i eftermiddag, ska bara en sväng till Falun innan jag åker till Hedemora
Du blir först på forumet, men bild finns redan på SBH.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

groenis

grattis Micke
snygga bilder och STORT grattis då du snart spräcker 11000 inlägg

/Lennart