Nya MAN A78 i Björknäs

Startat av Walter, 11 september 2008, 13:49:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Enligt CBR så finns två MAN A78 registrerade på Swebus Salt-Sjöö Boo sedan 25 aug. EEC908 och XKF818. Det behöver ju inte tvunget betyda att dom finns där och ännu mindre i trafik, så frågan är i och med att här finns en del Björknäsförare någon som sett dom och ev har bilder eller vet vad dom har för int nummer?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredde

CitatEnligt CBR så finns två MAN A78 registrerade på Swebus Salt-Sjöö Boo sedan 25 aug. EEC908 och XKF818. Det behöver ju inte tvunget betyda att dom finns där och ännu mindre i trafik, så frågan är i och med att här finns en del Björknäsförare någon som sett dom och ev har bilder eller vet vad dom har för int nummer?

Nej dessa finns inte i Björknäs. Troligen står de hos MAN i Kungens kurva , men det vet jag inte till 100%. Övriga anländer kanske i Oktober eller nåt...


Fredrik Gelin

Och i mellantiden kan man beskåda B7L Säffle 2000NL och Citaro på 71:an.  ;D
//Fredrik

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 september 2008, 14:24:13 PM
Och i mellantiden kan man beskåda B7L Säffle 2000NL och Citaro på 71:an.  ;D
//Fredrik

Mumma så långt.

Körs dessa heldag eller i rusningen Fredrik?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 11 september 2008, 21:44:26 PM
Mumma så långt.

Körs dessa heldag eller i rusningen Fredrik?

Jag heter iofs inte Fredrik, men ändå..

Jag misstänker att det plockas ihop delar av främst delade tjänster så att man kan köra Botkyrkas Citaro på kortvagnsomlopp. De verkar inte vara garagerade i Björknäs, och jag kände inte igen någon av förarna i 5490 och 5491 som gick på 71:an i eftermiddags.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan Norin

Bör det vara, jag såg en 59-vagn i fredag på 71:an.

Fredde

Vad jag har sett så rullar Citaron på eftermiddagarna på 71an. Så står du/ni vid Slussen eller Norrmalmstorg eller så, lär du/ni få syn på den...

Ut å jaga! ;)


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

CitatOm morgonen då?

Det har jag dessvärre ingen koll på här och nu... Osäker på om det är en hel tjänst eller ett ihopplock som den vagnen rullar på. Ska se om jag kan få fram något om det på Måndag.


Ivo

 :)  Idag när jag åkte hem från dagens innerstadskörningar, så såg jag två MAN A78 vid 13.30 tiden
stå parkerade vid C rampen i Björknäs.  8)
Ivo

Fredde

Citat:) Idag när jag åkte hem från dagens innerstadskörningar, så såg jag två MAN A78 vid 13.30 tiden
stå parkerade vid C rampen i Björknäs. 8)

Trevligt, nu händer det saker. Borde ju vara XKF818 och EEC908.

De andra lär inte komma än på ett tag vad jag har hört, får se när vi får hämta dem.


M224

Jag hoppas på fler MAN A78, jag gillar den busstypen.  ;)

Bussmicke

Citat från: Karsten skrivet 11 september 2008, 21:47:49 PM
Jag heter iofs inte Fredrik, men ändå..

Jag misstänker att det plockas ihop delar av främst delade tjänster så att man kan köra Botkyrkas Citaro på kortvagnsomlopp. De verkar inte vara garagerade i Björknäs, och jag kände inte igen någon av förarna i 5490 och 5491 som gick på 71:an i eftermiddags.

I morse såg jag ingen Citaro eller annat avvikande på 71:an.
Kanek bara det är i eftermiddagsrusningen man finner dem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

De två MAN som finns i Björknäs är följande:

6645 EEC 908
6646 XKF 818

Dessa har delad vindruta och "fotovänlig" (ej diod) destionationsskyltning ;)