Bilder från det vackra Norrbotten...

Startat av Patrik, 24 augusti 2008, 20:58:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Vi får se om ett par bussbilder sprider mer intresse än två järnvägsrelaterade filmer...
Det intressanta i sig är ju bilder från ovanliga platser och det är två av dom här.


Gällivare Taxi XRZ239 vid Kebnats med båten MS Langas och Saltoluokta fjällstation på andra sidan sjön den 18/8 2008


Hörvalls Trafik 36 vid Abisko Turiststation hpl E10 som ersättningsbuss för tåget Karven den 20/8 2008


Kiruna Trafik 58 som förstärkningsbuss mot Nikkaluokta lämnar Kiruna C, denna buss kör direkt till järnvägstationen och plockar upp vandrare direkt från nattåget från Stockholm medans den ordinarie bussen startar vid busstationen.


Kiruna Trafik 56, den ordinarie bussen kommer strax efteråt eftersom även den fick plocka upp ett par vandrare vid järnvägsstationen, båda bilderna tagna igår 23/8 2008

Jonas Gustafsson

Har min herre möjligen vandrat Kungsleden?

Jag har gått Abisko-Nikkaluokta 2 ggr och Nikkaluokta-Saltoloukta 1 gång. (vi tänkte oss ända till Kvikkjokk, men 1997 var det sådan j:a myggplåga att vi fastnade i Saltoloukta. Söder därom var det för mycket björkskog.)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Nej förresten, du kan inte ha vandrat från Saltoloukta till Abisko på 2 dagar-väl?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Krille


Patrik

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 augusti 2008, 21:19:02 PM
Nej förresten, du kan inte ha vandrat från Saltoloukta till Abisko på 2 dagar-väl?

//Jonas G

Nejdå jag har inte vandrat, bara utforskat områdena i närheten där.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Krille skrivet 24 augusti 2008, 21:22:28 PM
Aha, den får man kanske åka när det blir kebne nästa sommar !  :P

/K

Det vet man aldrig, den användes varje dag denna vecka på denna och nästa tur.


Bussmicke

Hoppas du kompletterar din gamla sida med dessa.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 24 augusti 2008, 21:26:58 PM
Hoppas du kompletterar din gamla sida med dessa.

Kanske nån gång när man orkar, kanske ska samla på mig en större samling först.

Nupski

Vackert. Undrar om det är svårt att få chaufförsjobb norröver.

Jona

Tack för att du åter igen ger oss sådana fina bilder till ögongodis. Fjäll i bakgrunden gör verkligen bilderna helt speciella med sin miljö. Mina fjällbilder från sommaren får ni se om ett bra tag framöver, dessvärre hamnar dom i ordet är fritt då jag inte fotade bussar.

Tack igen.../Jona
MVH Filosofen Jona

Svemicke

Vilken underbar natur det ser ut att vara där uppe! Får nog ta mig en resa dit upp någon gång.

Trevliga bilder, Patrik!
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!