(http://bussmicke.piwigo.com/uploads/u/e/c/uecfpo0a6s//2014/11/01/20141101225703-e51cc43b.jpg)
(http://bussmicke.piwigo.com/uploads/u/e/c/uecfpo0a6s//2014/11/01/20141101231625-ca507fb1.jpg)
(http://bussmicke.piwigo.com/uploads/u/e/c/uecfpo0a6s//2014/11/01/20141101231327-1a7c367e.jpg)
(http://bussmicke.piwigo.com/uploads/u/e/c/uecfpo0a6s//2014/11/01/20141101231525-f7cdb400.jpg)
(http://bussmicke.piwigo.com/uploads/u/e/c/uecfpo0a6s//2014/11/01/20141101231531-ea93bfb0.jpg)
Trevligt! Är dessa temporärt i Södertälje?
/Peter
Citat från: Peter Rost skrivet 01 november 2014, 23:45:01 PM
Trevligt! Är dessa temporärt i Södertälje?
/Peter
Ja, enligt uppgift fram till tidtabellsskiftet i december.
Hur löste man biljettviseringen. Om dessa hade gått på ersättning för pendeltåget som det ursprungligen var tänkt, då skulle det nog inte ha skett någon biljettvisering. Men nu gick de på vanliga Södertäljelinjer, och där finns det väl ett krav på visering i avtalet med SL?
Är det inte kortavläsaren som sticker upp innanför vindrutan?
Vad jag har lyckats se i Södertälje så har dem både Buss-PC och SL Access maskin
Nu verkar de som sagt ha maskiner, men även om detta saknats är det ju ändå främst på VBP-linjer som det är högst krav på fungerande utrustning.
Dvs E20 samt 639, 676 och 686.
Fast SL ställer ju säkert kravet ändå att Access ska finnas....i VBP är det ju entreprenörens intresse...
Hej,
Tack för ett mycket diggabelt och.trevligt bildsvep!
5940, 5942 & 5981 kommer närmast från Skaraborg.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 02 november 2014, 17:45:57 PM
Hej,
Tack för ett mycket diggabelt och.trevligt bildsvep!
5940, 5942 & 5981 kommer närmast från Skaraborg.
Samtliga kommer väl närmast från Skaraborg - 59-vagnarna har ju f ö tillbringat hela sina "liv" fram tills nu där.
Underligt att jag inte kan se några bilder, varken igår söndag eller idag.
Ser ju alla andras bilder, men inte dina Micke.
Fungerar alldeles utmärkt
Jaha ja, det låter ju bra men inte fasiken syns dem här iallafall, men däremot din andra tråd med Keolis 6648 ser jag. Märkligt... :o
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 02 november 2014, 23:21:17 PM
Samtliga kommer väl närmast från Skaraborg - 59-vagnarna har ju f ö tillbringat hela sina "liv" fram tills nu där.
Tack för informationen! Jag kände endast igen de jag nämnde från Skaraborg.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 06 november 2014, 07:12:15 AM
Tack för informationen! Jag kände endast igen de jag nämnde från Skaraborg.
5872 är en fd Gotlänning som varit några år i Skaraborg
Citat från: Ersa skrivet 02 november 2014, 15:49:33 PM
Nu verkar de som sagt ha maskiner, men även om detta saknats är det ju ändå främst på VBP-linjer som det är högst krav på fungerande utrustning.
Dvs E20 samt 639, 676 och 686.
För en oinsatt, vad betyder VBP?
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 06 november 2014, 07:56:20 AM
5872 är en fd Gotlänning som varit några år i Skaraborg
Var det jag tänkte. Tyckte numret kändes bekant
Citat från: Bussmicke skrivet 06 november 2014, 16:44:00 PM
Var det jag tänkte. Tyckte numret kändes bekant
5872 körde väl i samma ställe som 5871 innan 5871 kom till Borlänge
Citat från: allan 99 skrivet 06 november 2014, 17:48:01 PM
5872 körde väl i samma ställe som 5871 innan 5871 kom till Borlänge
Nej, den var stationerad i Vara
Citat från: Sundås skrivet 06 november 2014, 15:12:28 PM
För en oinsatt, vad betyder VBP?
Verifierad Betalande Påstigande.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 06 november 2014, 07:56:20 AM
5872 är en fd Gotlänning som varit några år i Skaraborg
Tack! Då hade jag missat denna i Skaraborg.