Huvudmeny

621 Stava Värd

Startat av Yujin Zhang, 05 februari 2009, 17:41:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang


Åkte med denna buss från Norrtälje 14:40. Väl framme i Åkersberga stn såg jag att det var en tjej kvar i bussen och då trodde jag att hon inte visste att bussen vänder i berga nu för dagar (de flesta avgångar iaf). Men det visade sig att jag var fel! Tydligen fortsätter denna tur vidare en bit till, till Stava Värdhus, oanonserat! Någon som vet om det finns fler avgångar på 621 som fortsätter/börjar vid Stava Värdshus?

Jonas Strömblad

Citat från: Yujin Zhang skrivet 05 februari 2009, 17:41:12 PM
Åkte med denna buss från Norrtälje 14:40. Väl framme i Åkersberga stn såg jag att det var en tjej kvar i bussen och då trodde jag att hon inte visste att bussen vänder i berga nu för dagar (de flesta avgångar iaf). Men det visade sig att jag var fel!

Men hallå! Var det inte du som ville vara trafikinformatör vid störningar, och så har du inte ens koll på var bussarna går :o
/J 8)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Lite underligt att Stava Värdshus inte fått en egen rad i tidtabellen, mellan Kundvägen och Åkersberga stn.
När skyltar 14:40-bussen om till Stava Värdshus? Först på Åkersberga stn?

Yujin Zhang

Citat från: Verspieder skrivet 05 februari 2009, 20:18:53 PM
Lite underligt att Stava Värdshus inte fått en egen rad i tidtabellen, mellan Kundvägen och Åkersberga stn.
När skyltar 14:40-bussen om till Stava Värdshus? Först på Åkersberga stn?

Japp, först vid stationen.

JAB

Det kan även vara så att en skoltur används för att utöka utbudet av resmöjligheter till kommundelen Stava från centrala Åkersberga, gläds i stället åt att lyckats fånga en buss med fel typsnitt på destskylten  ;D

Denna hållplats var förresten under många år felstavad i riktning från staden, det stod "Stava världshus" på hållplatstavlan.

Yujin Zhang

Citat från: JAB skrivet 05 februari 2009, 20:38:03 PM
Det kan även vara så att en skoltur används för att utöka utbudet av resmöjligheter till kommundelen Stava från centrala Åkersberga, gläds i stället åt att lyckats fånga en buss med fel typsnitt på destskylten  ;D

Ja...den bussen (kanske 1177 också?) lever lite eget liv när det gäller skyltning. Åkersberga station (två rader) fick inte plats heller; jag tror det är textstorleken som är en anning för stor.

JAB

Citat från: Yujin Zhang skrivet 05 februari 2009, 20:39:50 PM
Ja...den bussen (kanske 1177 också?) lever lite eget liv när det gäller skyltning. Åkersberga station (två rader) fick inte plats heller; jag tror det är textstorleken som är en anning för stor.

Texten skall ha samma storlek som i "Waldemarsudde"