På 639an tidigare idag... (Säffle à la årsm 1991 varning!)

Startat av Yujin Zhang, 27 april 2008, 19:46:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Och hur ofta ser man denna vagn ute nu för dagar? Speciellt på 639, ända från Hallstavik?  :D




Tobbe


Nico


Är väl en 92:a eller möjligen t.o.m. en 91:a så den ska väl tyvärr väck inom en mycket nära framtid.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Yujin Zhang

Egentligen blev den, 4150 och 4163 flyttad från Norrort till Norrtälje för att bli utbildningsvagn, men så bestämde de i sista minuten att låta dessa tre rulla kvar tills midsommar.

Mikael T Nilsson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 28 april 2008, 08:13:59 AM
Egentligen blev den, 4150 och 4163 flyttad från Norrort till Norrtälje för att bli utbildningsvagn, men så bestämde de i sista minuten att låta dessa tre rulla kvar tills midsommar.

Kul! Tack för bilderna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas Strömblad


Anders Lundén

Citat från: Tobbe skrivet 28 april 2008, 00:12:32 AM
Hur lång tid har en sån trevlig buss kvar att rulla?

5 (el möjligen 6) 41xx-ledvagnar fungerar som reservbussar vid kameramontering hos Busslink. Just nu pågår detta i Norrtälje, därav dessa bussar.
Bussarna lär nog rulla tills detta är klart, men som längst till sommartabellen.
// Anders

Fredrik Gelin

Dessutom lär de väl behövas till alla resgrupper som brukar komma nu i maj och juni...
//Fredrik

Kvarne

Citat från: Anders Lundén skrivet 28 april 2008, 17:49:11 PM
5 (el möjligen 6) 41xx-ledvagnar fungerar som reservbussar vid kameramontering hos Busslink. Just nu pågår detta i Norrtälje, därav dessa bussar.
Bussarna lär nog rulla tills detta är klart, men som längst till sommartabellen.
// Anders

Vilka är det?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 maj 2008, 07:07:05 AM
Dessutom lär de väl behövas till alla resgrupper som brukar komma nu i maj och juni...
//Fredrik

"Abonnerad" trafik mellan Norrtälje och Danderyd/Tekniska, för att inte störa 676:ans fina låga medelålder?  ;)

Yujin Zhang

Jag såg 4152 på väg till Tekniska högskola ca 20 minuter sen. Troligen för att förstärka 639 eller 676 norrut.

Jonas Strömblad

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 maj 2008, 16:57:38 PM
Jag såg 4152 på väg till Tekniska högskola ca 20 minuter sen. Troligen för att förstärka 639 eller 676 norrut.

Jag är oskyldig denna gången  ;)
/J

christian berg

Även 4150, 4151 och 4157 kunde ses vid Teknis i Valborgshelgen.

Christian B