På fotorunda i Hälsingland.

Startat av Kristian, 04 juni 2023, 09:54:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Under veckan förde arbetet mig till Gävle, på hemresedagen blev det en bilutflykt uppåt Ljusdal-Hudiktrakten för lite bussfoto.

Kvällen innan utflykten stod Transdev 13176 avgångsklar vid Gävle C.

Första uppehåll blev Delsbo, där Mohlins BXY 540 skulle ta en sväng till Friggesund.
Samtliga resterande bilder visar Mohlins-bussar, så jag lägger bara till registreringsnumret i bildtexterna.

Nästa anhalt blev Ljusdal. CFW 117 på skoltur.

BXP 752 vid Åkersta.

DEE 957, samma som föregående.

AHB 740, Ljusdals station.

Därefter över till Hudik, där vädret var något sämre. UZA 326 på Kungsgatan.

BXP 342 vid Idenors kyrka.

Till sist BNP 932 i utkanten av Idenor.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peter Andersson

Tack för fina bilder  :)

Peter
X-län

Fredrik Gelin

Trevligt med fina miljöbilder från trakter som inte visas här så ofta.
Jag gissar att de flesta av bussarna i bildsvepet är historia inom några år när upphandlingen är genomförd.

Fifty

Verkligen fina och varierande bilder på busstyper som är på väg att bli historia i hela landet.
Någon som vet när nytt avtal börjar och hur länge dessa kan tänkas rulla?

Kan läsa mig till att Transdev börjar nytt avtal för X-trafik med elbussar i regiontrafik, men det verkar handla om Gästrikland.

Kristian

Tack, roligt att bilderna uppskattades!
Just att bussarna nog snart är historia var den största anledningen till fototuren.

Ulf Berlin

Kul att få se en ledvagn i dessa trakter :)
Ledvagnen är f d KR Trafik 312./Ulf

Bussmicke

Citat från: Kristian skrivet 05 juni 2023, 20:40:09 PMTack, roligt att bilderna uppskattades!
Just att bussarna nog snart är historia var den största anledningen till fototuren.

När då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Gissar på 2025, när nuvarande avtal går ut.