Tolv månader är bara en förhoppning från min egen sida, så man slipper ännu en situation med opålitliga hemska vikariebussar de första månaderna. Jag har arbetat i två utskällda trafikstarter, där Swebus/Nobina i bägge fall inte kunnat få alla bussar på plats till trafikstarten, pga för kort förberedelsetid. Umeå och Norrtälje.
Följderna av vikariebussar kanske inte märktes så mycket utanför respektive område, eller här på forumet, men på plats fick man utstå lite väl mycket skäll, irritation och framförallt alla otaliga busshaverier på besvärliga ställen, med fullsatta bussar med passagerare som vill till sin arbetsplats.
För personalens och passagerarnas skull (samt för Transdevs och SL:s rykte) hoppas jag på en störningsfri trafikstart denna gång, där alla fordon levererats i tid.
Givetvis fick jag rätt skarpa utskällningar rätt i ansiktet från olika håll redan ett par månader innan övertagandet i Umeå, bara för att jag antydde att jag var orolig över trafikstarten, just pga för kort förberedelsetid. Därefter lika skarpa utskällningar från passagerarna vid varje haveri efter trafikstarten.