Weidermans bussbrand?

Startat av Christer K, 04 november 2010, 06:23:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Hej Står lite oklart i denna artikeln från Blåljus, på bilden ser man en Weidermans buss om det nu är denna bussen man menar.

http://www.blåljus.se/display.asp?newsID=5215&visa=bilder&mapp=public_pictures/101031_buss

Detta skulle i så fall ha hänt den 30/10 i Motala.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Mats Karlsson

Weidermansbussen har ljuset på och bilar passerar intill, så det kan väl knappast ha varit den som är drabbad. Jag gissar att det står någon drabbad buss lite längre bort vid blåljusen.

mil

Citat från: Mats Karlsson skrivet 04 november 2010, 08:21:56 AM
Weidermansbussen har ljuset på och bilar passerar intill, så det kan väl knappast ha varit den som är drabbad. Jag gissar att det står någon drabbad buss lite längre bort vid blåljusen.

Bussen står på hållplatsen vid svekiosken i Motala och det är framför den som polisen står så det är troligen den som är objektet för artikeln

http://mvt.se/nyheter/motala/1.997708-kaffebryggare-pa-buss-borjade-brinna
Här är beviset med att det är Weidermans buss då bussen innehöll ett isocky lag från kumla och det var en kortslutning i en kaffekokare som orsakade utryckningen

bisquit

Så pass. Ja denna Weiderman-buss 19. Är snart ett minne blott! Den skall ersättas med något nytt under nästa år. Då den inte klarar av storstädernas hårda miljökrav. Efter årsskiftet. Har vi tur så kanske det blir en Setra eller så. De är iaf inne på att titta på något bättre en Scania, om jag nu fattat rätt.  8) Väntar med spänning.  :P

Mats Karlsson

Citat från: bisquit skrivet 06 november 2010, 08:25:29 AM
Så pass. Ja denna Weiderman-buss 19. Är snart ett minne blott! Den skall ersättas med något nytt under nästa år. Då den inte klarar av storstädernas hårda miljökrav. Efter årsskiftet. Har vi tur så kanske det blir en Setra eller så. De är iaf inne på att titta på något bättre en Scania, om jag nu fattat rätt.  8) Väntar med spänning.  :P
Bättre än Scania? Du kanske menar bättre än Irizar?

bisquit

Haha jaa om man skall vara petig med vilken påbyggnad det är ja..

Mats Karlsson

Citat från: bisquit skrivet 06 november 2010, 16:11:13 PM
Haha jaa om man skall vara petig med vilken påbyggnad det är ja..
Jo, jag trodde väl det, för Scanias chassidelar idag är nog snäppet bättre än Setras som ju kommer från Mercedes.

bisquit

Må så vara att Scania har bra drivlina. Men knappast några bra karosser. Till och med de själva har ju erkänt det.. ;D