Huvudmeny

Hybridpremiär

Startat av Hasse L, 01 juli 2014, 09:22:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L









Programenligt tursattes de nya bussarna på linje 70 i morse.
En fjärde buss var 4826.

Bussmicke

Trevligt. Rullar dessa på 70 på helgen också eller är det annan linje då?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

5783

#3
Vore kul om jag fick se någon av dem idag vid Odenplan.

Fina bilder också.

P.Ek

Stiligt! Då hade jag tur igår när jag av en tillfällighet åkte linje 70, och fick åka MaxCi.

Bild 1, vad gör bussen där? Om jag ser rätt är bussen på väg mot korsningen Sveavägen/Odengatan i riktning från Odenplan och där passerar ju inte linje 70 sommartid. Är det någon vändningsrutt?

Andreas91

Citat från: P.Ek skrivet 01 juli 2014, 17:28:15 PM
Stiligt! Då hade jag tur igår när jag av en tillfällighet åkte linje 70, och fick åka MaxCi.

Bild 1, vad gör bussen där? Om jag ser rätt är bussen på väg mot korsningen Sveavägen/Odengatan i riktning från Odenplan och där passerar ju inte linje 70 sommartid. Är det någon vändningsrutt?

Rätt sida om Odenplan!  ;D Tror bussen är på väg till Jarlaplan, där den vänder och följer 2:ans 42:ans väg tillbaka till Odenplan.

Edit: Bussen på bild 1 har passerat korsningen med Sveav. och kör där i riktning mot Östermalm. Orangea fasaden i bakgrunden är en del av Stadsbiblioteket.

5783

Jag såg 4826 vid Odenplan i trafik på linje 70 i eftermiddags.

Niclas Rosenius


   På vilka linjer är det tänkt att hybriderna skall gå på i framtiden?

   //Niclas

P.Ek

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 01 juli 2014, 20:45:10 PM
   På vilka linjer är det tänkt att hybriderna skall gå på i framtiden?

   //Niclas

När samtliga är levererade lär de rulla på de linjer där det går MaxCi idag, dvs alla Hornsbergslinjer.

Nico

Är det även 4800 och 4801 som är nya Hornsbergsflexar?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

P.Ek

Citat från: Andreas91 skrivet 01 juli 2014, 17:42:08 PM
Rätt sida om Odenplan!  ;D Tror bussen är på väg till Jarlaplan, där den vänder och följer 2:ans 42:ans väg tillbaka till Odenplan.

Edit: Bussen på bild 1 har passerat korsningen med Sveav. och kör där i riktning mot Östermalm. Orangea fasaden i bakgrunden är en del av Stadsbiblioteket.

Aha, tackar för klargörandet! Ja nu ser jag var bussen befinner sig, den har även precis passerat hållplats Stadsbiblioteket som ligger alldeles bakom bussen.

Bussmicke

Fy så fult det är emd den där reklamskylten där bak..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juli 2014, 23:54:17 PM
Fy så fult det är emd den där reklamskylten där bak..

Instämmer helt. Och inventarienumren ser ut att vara uppsatta siffra för siffra och inte från ett färdigt ark. Ser inte heller så snyggt ut.

Ted Selander

#13
Citat från: Andreas91 skrivet 01 juli 2014, 17:42:08 PM
Rätt sida om Odenplan!  ;D Tror bussen är på väg till Jarlaplan, där den vänder och följer 2:ans 42:ans väg tillbaka till Odenplan.

Edit: Bussen på bild 1 har passerat korsningen med Sveav. och kör där i riktning mot Östermalm. Orangea fasaden i bakgrunden är en del av Stadsbiblioteket.
När jag gästspelade i mitten av juni, blev jag anvisad vändning i vänstervarv Karlbergsv - Upplandsg - Frejg - Västmannag, till den provisoriska ändhpl vid Hemköp (Hasses bild nr 4). Ordinarie vändning är mycket riktigt via Jarlaplan, dvs. när hållplatserna är i ordinarie lägen vid Odenplan.

Trevligt premiärreportage för övrigt!

PS Reklamramarna kommer man inte att reflektera över när väl försäljarnas budskap är på plats.

Edit: Rättstavning

MartinMartin

Citat från: Ted S skrivet 02 juli 2014, 11:25:53 AM
När jag gästspelade i mitten av juni, blev jag anvisad vändning i vänstervarv Karlsbergsv - Upplandsg - Frejg - Västmannag, till den provisoriska ändhpl vid Hemköp (Hasses bil nr 4). Ordinarie vändning är mycket riktigt via Jarlaplan, dvs. när hållplatserna är i ordinarie lägen vid Odenplan.

Trevligt premiärreportage för övrigt!

PS Reklamramarna kommer man inte att reflektera över när väl försäljarnas budskap är på plats.

Vänder också runt kvarteret, men ska man göra det korrekt så är det Jarlaplan som är tänkt. Innan dom började härja med allt så brukade Jag vända bakom Konsum på Odengatan, men det var innan man flyttade hållplatsen och gjorde det enklare att bara veva runt kvarteret. Och innan man började jobba där bakom  ;)