Heden i Götet när planen var en bussterminal 1999

Startat av Bussmicke, 19 mars 2021, 22:20:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rikard

#1
Intressant bildsamling. Har faktiskt kört dem alla tre. 1156 på Blå express under Säröbussarna och Linjebuss, 150 Under Göteborgs Spårvägar i Ale och Mölndalstrafik. Och körde ett par skolturer med 728 på Linjebuss i Bifrost, från Frölunda till deras skola efter en utflykt.
Rikard.

Bussmicke

150 är Göteborgs Spårvägar, fd Kålleredsbussarna 50
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gunnar D

Stort tack för dessa minnesvärda bilder!
Men Heden är nog en bussterminal idag också med tankning av el m.m.

/Gunnar

Bussmicke

#4
Sista jag var vid Heden var den bara en plan, en uppställningsplats där gamla terminalen låg. Jag har inte varit där på länge.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Trevligt Heden körde jag till 1977 78.. på Kålleredsbuss . Den klassiska Lasse korv blev besökt några gånger
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Gustafsson

Micke, du har delvis rätt. Hållplatslägen ligger bara vid kiosken numera, om man inte räknar hållplatslägena på gatorna utanför. Alltså är det fortfarande hållplats där 150 och 0728 står, men där 1156 står är det uppställningsplats (med laddplats för Transdevs elledbussar).
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.