Västtrafik 15 dec

Startat av Erling.L, 24 november 2019, 10:13:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

nu e ändringarna 15 dec ute
https://www.vasttrafik.se/info/tidtabellsskifte-15-december-2019/

e en del ändringar bland annat L32 som ändrar körväg rätt rejält
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

danneh

Deras ändringar på Rosa Express är också imponerande dock, man skriver i trafikplanen att det behövs extra turer på södra benet pga nya bostäder i Nya Hovås. Då sätter man in två extra turer mellan Hovås Nedre Marklandsgatan? Är det bara jag eller är det lite dumt att de startar två hållplatser efter det behovet finns? Det kan väl knappast bli något folk på de turerna? Senast man gjorde ett liknande försök med stödturer till Hovås Nedre gick bussarna i princip tomma...

antestrom

Citat från: danneh skrivet 24 november 2019, 11:38:40 AM
Deras ändringar på Rosa Express är också imponerande dock, man skriver i trafikplanen att det behövs extra turer på södra benet pga nya bostäder i Nya Hovås. Då sätter man in två extra turer mellan Hovås Nedre Marklandsgatan? Är det bara jag eller är det lite dumt att de startar två hållplatser efter det behovet finns? Det kan väl knappast bli något folk på de turerna? Senast man gjorde ett liknande försök med stödturer till Hovås Nedre gick bussarna i princip tomma...

Vart har du hittat trafikplanen för 2020? Har letat men inte hittat något


Skickat från min iPhone med Tapatalk

danneh

Frågade deras kundservice och fick den skickad till mig.

Erling.L

Citat från: danneh skrivet 24 november 2019, 11:38:40 AM
Deras ändringar på Rosa Express är också imponerande dock, man skriver i trafikplanen att det behövs extra turer på södra benet pga nya bostäder i Nya Hovås. Då sätter man in två extra turer mellan Hovås Nedre Marklandsgatan? Är det bara jag eller är det lite dumt att de startar två hållplatser efter det behovet finns? Det kan väl knappast bli något folk på de turerna? Senast man gjorde ett liknande försök med stödturer till Hovås Nedre gick bussarna i princip tomma...


Kan tänka att deras tanke är o avlasta delen till/från Hovås nedre för att det inte skall bli lika fullt på de som går hela vägen.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

janjoh

Kommer nog snart även förändringar på Gul Express för den har väldigt få passagerare på helgerna. Kan den inte köra via Eketrägatan istället så expressbusstrafiken blir bättre över Hisingen? I Göteborg är det vissa busslinjer sm har jättefå passagerare medan vissa är helt överbelastade. Kolla på linje 16,17,18,19 och 25 på vardagarna där det är proppfullt i stort sett hela tiden. Det innebär också att det är väldigt svårt att genomföra biljettkontroller för det är för trångt. Fler turer går ju inte för det är fullt på Hjalmar Brantings Pl.