Kristinehamns Charterbuss

Startat av Bussmicke, 14 september 2023, 12:19:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

När och varför bytte man namn till Charterbuss Resetjanst i Kristinehamn?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

Framgår tyvärr inte och Charterbuss känns mer som ett varumärke ut mot vanligt folk. Tyvärr besvarar inte den sidan min fråga.
Först var ju busarna reggade på Kristinehamns Charterbuss, sen 2000-talet nån gång ändrades det till Charterbuss Resetjanst i Kristinehamn. Det är Den namnändringen jag far efter.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Du kan ju kolla på Alla bolag. Där finns Båjorten Förvaltning AB (registrerat 1995) som äger följande bolag:
- Kristinehamns Charterbuss AB (registrerat 1970). Uthyrning och förvaltning av fastigheter.
- Kristinehamns Charterbuss Taxi AB (registrerat 1990). Taxirörelse och budbilsverksamhet.
- Charterbuss Resetjänst i Kristinehamn AB (registrerat 2002). Buss- och chartertrafik.

Christer K

De har även två bil och släp, 24 meters som de kör med. Går kanske under bud verksamheten.
Själva bussbolaget har många körningar för Viking Line med flera olika linjer till Cinderella.
// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.