En abonnering med en gamling... (Bilder)

Startat av Börje, 04 juni 2007, 23:20:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Börje


...närmare bestämt SL H3 6332. Ett glatt och senare även lite slirigt svensexegäng väntade på hämtning på Engelbrektsgatan i Sthlm kl. 8.


54 tyckte Börje var en vacker skyltning, även om det då borde ha varit en H2:a. Gänget var dock utvandrare från Delsbo och krävde omedelbar omskyltning till 53. Här vilar man ut sig bredvid några nyare kollegor i skiftande skick i Botkyrka medan gänget roar sig på cirkusen i Alby.


Efter detta väntade lunch på golfklubben i Högantorp. Linje 750 kom på besök.


6332 gjorde självklar succé bland turistbussarna i Kolmården.


Sedan blev det middag på Wreta Gästgiveri vid gamla Riksettan öster om Stavsjö.


Och slutligen avlämning i Norrköping kl. 22:30. Därefter tomkörning hem till Sthlm efter en trevlig dag i en vagntyp man är uppvuxen med.


Ett stort tack till min utmärkta andreförare!

Karsten

Jag gillar den översta bilden bäst! Det var andra gången du åkt/kört H3 på Engelbrektsgatan, jag som växt upp i innerstaden har nog aldrig ens sett en H2a där.

Nästa gång ställer jag gärna upp igen som din andreförare, även om du verkar ha haft trevligt med RåstaRobban..

christianm

Trevligt värre! Inte utan att man är avundsjuk på dem som fick tillbringa en dag i denna godbit.

Peter Elmheden

Såg dig nog i kolmården. Körde en av bussarna längre till vänster (ej med på bild).

Kvarne

Fina bilder!

Systern låter hälsa att hon gärna vill träffa sin syster någon gång....Hon undrar om hon får hälsa på i Älgviken när hon blivit omplåstrad och gått igenom besiktningen....?  ;D :D ;) :P
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Självklart gillar jag självklart bild nr 2. Än finns någon enstaka fd Jämtlandsbuss i original-grönvit lack kvar. Tråkigt att intresse, vilja och/eller pengar saknas för att ta hem denna till Östersund!  :(

Undrar hur en ny Solaris Urbino eller nya OmniCityn skulle se ut i JB-grönt?  :D

Björn Forslund

Hej

Du vet var det finns en CR112 som gärna skulle vilja ha originalfärgerna igen...

Vet någon hur det är med veteranbussarna i Östersund, körs de något numera?

/Björn

Niklas Bygdestam

Ser ut som om det var en trevlig busstur. Trevlig och nostalgisk buss också :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.