Ser inget, Hör inget..

Startat av Bussmicke, 05 januari 2010, 11:26:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stinsen

Citat från: Danne B. skrivet 15 januari 2010, 22:30:32 PM
Jag undrar om inte jag vet vem det där är...

Hade han reflexväst, hjälm, skägg och glasögon?

//Danne

Hmm, reflexväst tror jag han hade dock inte 100% säker, hjälm minns jag inte alls. Men skägg och glasögon hade han definitivt och såg väl ut att vara kanske någonstans i åldersspannet 50-60 år. Hade blå byxor som såg lite arbetsmässiga ut, dock inte byggarbetarkläder utan mindre "grova" arbetskläder. Han försvann i riktning mot Rosersberg/Benstocken i rondellen på södersidan om Arlandaleden. Han verkade ha klarat omkullkörningen utan skador i allafall. Mer såg jag inte...  :)

Danne B.

Citat från: Stinsen skrivet 19 januari 2010, 23:57:29 PM
Hmm, reflexväst tror jag han hade dock inte 100% säker, hjälm minns jag inte alls. Men skägg och glasögon hade han definitivt och såg väl ut att vara kanske någonstans i åldersspannet 50-60 år. Hade blå byxor som såg lite arbetsmässiga ut, dock inte byggarbetarkläder utan mindre "grova" arbetskläder. Han försvann i riktning mot Rosersberg/Benstocken i rondellen på södersidan om Arlandaleden. Han verkade ha klarat omkullkörningen utan skador i allafall. Mer såg jag inte...  :)

Jag anar, utan att veta, att detta faktiskt är en av Benstockens busschaufförer(!)! Stämmer bra in på beskrivningen dock... Ska forska lite i detta!

//Danne

Cyklisten

Idag fick jag se detta, den relativt nybyggda cykelbanan finns till vänster, men varför använda den om man kan cykla på gatan...
Såg även en tjej vid Kungsgatans hållplats som cyklade precis i mitten på vägbanan och hindrade trafik i bägge körfälten. Såg ut som någon form av protest mot biltrafiken i stan  ;D


SimonB

Sen har vi ju de permobilburna som tror att deras rullstol hör hemma på gatan istället för trottoaren, för att det finns ljusen och blinkers.

Bussmicke

Jag har ett praktexempel med rullator den Mölndal på detta tema...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.