...med lite miljöer tagna 16-19 juni:
(https://i.postimg.cc/QNR8r1dn/IMG-2538.jpg) (https://postimg.cc/dDjP27d8)
Linje 8 körs till Domsten i norr,men vissa turer vänder vid Hittarp,Kruareliden som här Arriva 2033 i vändslingan
(https://i.postimg.cc/SRbvgSmV/IMG-2614.jpg) (https://postimg.cc/ZBjHRhBy)
Linje 3 och 6 passerar över järnvägsbron i Pålsjö(skog)såsom här Arriva 2110
(https://i.postimg.cc/hPSCv3vJ/IMG-2517.jpg) (https://postimg.cc/rzPGYjSc)
Åtminstone 2 järnvägsövergångar passeras av stadsbussarna och här kommer Arriva 6670 på linje 2 vid Ramlösa Brunn
(https://i.postimg.cc/KjcnGwfx/IMG-2557.jpg) (https://postimg.cc/7GcCXBjW)
Den andra linjen som korsar järnvägen är linje 2 i Ödåkra och Arriva 2036 har här lämnat Ödåkra station
(https://i.postimg.cc/BnF10J32/IMG-2523.jpg) (https://postimg.cc/fVwb7nJb)
En elbussbild ovanifrån vid Dalhem C och visar Arriva 1002 vid laddstationen där och även en andra syns i bakgrunden
(https://i.postimg.cc/nr6cRQCg/IMG-2491.jpg) (https://postimg.cc/sG4r1xP4)
En bild från den lite udda/roliga bussgatan vid hpl Öresundsgatan och Arriva 1003 ankommer.
Trafiken var synnerligen haltande under söndagen och detta berodde säkerligen till viss del av laddningarna uppe vid Dalhem C
(https://i.postimg.cc/8zgzLM8r/IMG-2609.jpg) (https://postimg.cc/LnvSpq8H)
En kvällsbild vid Sundstorget av ZYS834(Arriva?)
(https://i.postimg.cc/LsN4dWJz/IMG-2610.jpg) (https://postimg.cc/bGSfk3HJ)
Även linje 2 kördes med ledbussar såsom här UNZ77H(Arriva?)
(Det känns som att ledbussantalet är för stort,men antagligen behövs dom bättre i höst?)
(https://i.postimg.cc/HWfyPJDT/IMG-2673.jpg) (https://postimg.cc/SjfRnxxP)
Trafiken på linje 22 Helsingborg C-Planteringen gick inte tidtabellsenligt under dessa dagar,men här kommer Arriva 2114 med denna destination
(Däremot gick trafiken upp mot Väla C betydligt bättre)
(https://i.postimg.cc/rFXDNvxm/IMG-2693.jpg) (https://postimg.cc/14BR97Wh)
En synnerligen udda linjesträckning fanns uppe i Berga då den nya bussgatan till Maria station inte är färdig utan bussarna körs helt sonika rakt igenom på en G/C bana :o
(https://i.postimg.cc/xd4CJ799/IMG-2698.jpg) (https://postimg.cc/LqjRGxqW)
Här kommer Arriva 2020 på linje 2 ut ur dungen på G/C banan(utan ev varningsskyltning ::))
(https://i.postimg.cc/brqKzy4r/IMG-2700.jpg) (https://postimg.cc/HcPSzgY1)
Straxt efter kom UNZ77H på linje 25 samma väg.
Tidigare har Helsingborg varit en"trasslig"stad att åka i,men det nya busslinjesystemet har blivit väldigt tydligt och bra:
https://www.skanetrafiken.se/globalassets/dokumentbank/linjekartor/linjekartor-juni-2019/helsingborg_ombordkarta.pdf (https://www.skanetrafiken.se/globalassets/dokumentbank/linjekartor/linjekartor-juni-2019/helsingborg_ombordkarta.pdf)
Hit kan man åka flera gånger :)/Ulf
Fina bilder och jag kan hålla med om att cykelvägen vid Västra Berga där bussarna kör är en udda lösning, men ganska trevlig just för ovanlihetens skull. Det med ledvagnarna är mer åt att man har nog försökt proppa in de på massa olika linjer nu under sommaren för att testa de då linje 25 verkligen inte har behov av ledvagn varken nu, eller till hösten. Dock är det för få ledvagnar i rusningsstider då det råder stor kapacitetsbrist på flertalet linjer som 3, 4 och 6. Även utanför rusningen kan det vara ganska trångt på 3:an och 4:an och det ska bli spännande att se hur det blir i höst och vinter då med det ökande resandet och dessutom ska vi få ytterligare tre ledvagnar till årsskiftet. :)
Tack för bilder, man blir sugen på att åka.
Citat från: Gano skrivet 27 juni 2019, 23:13:48 PM
Fina bilder och jag kan hålla med om att cykelvägen vid Västra Berga där bussarna kör är en udda lösning, men ganska trevlig just för ovanlihetens skull. Det med ledvagnarna är mer åt att man har nog försökt proppa in de på massa olika linjer nu under sommaren för att testa de då linje 25 verkligen inte har behov av ledvagn varken nu, eller till hösten. Dock är det för få ledvagnar i rusningsstider då det råder stor kapacitetsbrist på flertalet linjer som 3, 4 och 6. Även utanför rusningen kan det vara ganska trångt på 3:an och 4:an och det ska bli spännande att se hur det blir i höst och vinter då med det ökande resandet och dessutom ska vi få ytterligare tre ledvagnar till årsskiftet. :)
Tack för denna info.
Jo,tiden lär nog kunna utvisa var det blir lämpligast att köra ledvagnar t ex.
Det som inte underlättar är ju att barnvagnarna ska tas in hos föraren längst fram ;)
Har du inv numren på ZYS 834 och UNZ 77H?/Ulf
Största skillnaden mot förra avtalsperioden är väl just att man har fler ledvagnar istället för 15m med tre axlar.
Citat från: Ulf Berlin skrivet 28 juni 2019, 11:00:12 AM
Tack för denna info.
Jo,tiden lär nog kunna utvisa var det blir lämpligast att köra ledvagnar t ex.
Det som inte underlättar är ju att barnvagnarna ska tas in hos föraren längst fram ;)
Har du inv numren på ZYS 834 och UNZ 77H?/Ulf
UNZ 77H tror jag är 2113, men ZYS 834 vet jag inte vilken den är.
Härliga bilder gillar särskilt den första bilden med fin miljö runt bussen. :)