Så har turisterna hittat till Stockholm igen (8 bilder)

Startat av Marc, 27 maj 2007, 19:20:03 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Marc

Tycka turist vara trist?
Nåja, nu har säsongen precis börjat och alla förare och guider är fortfarande pigga och glada.
I alla fall nästan...höll mig i hela 7 timmar idag innan jag fick ett mindre utbrott på 5 italienare som medels ångvält trängde sig före mig i glasskön. MIN GLASS!!
Men det ska vi inte prata om här, utan nu är det dags att visa lite bilder.
Som sagt, Stockholm+sommar=turister=trafikkaos.
Here we go:


Vi börjar väl på Stadhuset i morse. Bussen jag har kör även nästa vecka pryder raden, kan lägga till att i motsatt rikting står 7 bussar och framför Stadshuset ytterligare 8 dubbelparkerade. Hmm...sa något stadsråd något om att situationen var under kontroll?


Vidare till Slottet, när uppställningen är fylld av österländska långtidsparkerare, då tar man till backen!


Vi tar väl en till från andra sidan, lite OT men "Diss iss dä rojal caasel inn Stokkolm".
Ett traditionellt ställe för "PhotoSTOP"!!


Mot Söder!
Här uppe på Söders vackra höjder, trängs horder med bufflar, bara för att kunna titta över muren, rätt in i....


m/s Delphins övre däck och skorsten....
Visst är Stockholm vackert....från en luftballong!

Lika bra att åka nerför berget, innan man prövar på fritt fall...


Visst ser det stiligt ut?
Jodå, missförstå mig inte i detta inlägg. Även om staden inte lyfter ett finger för att möta turister, så gör båtbolag, shore-excursion företag och bussbolagen ett utomordentligt fint jobb! Stil helt enkelt!


En ren bussbild.
Intressant lack, eller hur?
Är spänd hur Ekmans nya Starliner skall märkas upp. Den kan ses på stan ganska ofta just nu.


The end, dagen har kommit till ett slut. Men det har inte körordern, 4 timmar kvar på natten mot lördag. Men det är ju SOMMAR!!!

Hoppas bilderna var något att ha!

Hälsningar
Marc i 518!

Patrik

Citat från: Marc skrivet 27 maj 2007, 19:20:03 PM
Intressant lack, eller hur?
Är spänd hur Ekmans nya Starliner skall märkas upp. Den kan ses på stan ganska ofta just nu.

Den har man själv faktiskt sett, den finns på Ekmans sida tack vare Ante:

bjalle

#2
väldigt trevliga bilder från en dag på jobbet

Ante

Citat från: Marc skrivet 27 maj 2007, 19:20:03 PM


En ren bussbild.
Intressant lack, eller hur?

Mycket trevliga bilder!
Bild intressant att se hur bussarna ser ut lackmässig om ett år eller så... Förhoppningsvis har väl Ekmanbuss sin lack på "sina" bussar och Interbus på "sina".

/A

Walter

Måste rekoomendera Marcs blogg, välvärd ett besök! Bra bilder!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niklas Bygdestam

Citat från: Patrik skrivet 27 maj 2007, 19:23:59 PM
Den har man själv faktiskt sett, den finns på Ekmans sida tack vare Ante:



Det där tycker jag var riktigt klädsam lack på ett rymdskepp  :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 27 maj 2007, 22:45:33 PM

Det där tycker jag var riktigt klädsam lack på ett rymdskepp  :)

Ser helt OK
Sen måste jag även ta och berömma Patrik för bilden också

Peter Elmheden

Citat från: Marc skrivet 27 maj 2007, 19:20:03 PM
Vidare till Slottet, när uppställningen är fylld av österländska långtidsparkerare, då tar man till backen!

Håller med tillfullo här. Var man än vänder sin blick finns det en stinkande ryssbuss i närheten.
Parkerar var och hur som helst. Myndigheterna verkar inte bry sig ett smack om detta.
Våra egna bussar jagas med blåslampor men dessa verkar inte vara av intresse?!?

Walter

Citat från: Ante skrivet 27 maj 2007, 21:27:09 PM
Mycket trevliga bilder!
Bild intressant att se hur bussarna ser ut lackmässig om ett år eller så... Förhoppningsvis har väl Ekmanbuss sin lack på "sina" bussar och Interbus på "sina".

/A

Ska bli kul och se hur man kommer att märka bussarna, ett namn bör ju räcka!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Andreas Ljungqvist



Alltihop är toppklass, men den här bilden.. woow säger jag bara.. Super snyggt Marc..


Walter

Citat från: Marc skrivet 27 maj 2007, 19:20:03 PM
Tycka turist vara trist?



Vi börjar väl på Stadhuset i morse. Bussen jag har kör även nästa vecka pryder raden, kan lägga till att i motsatt rikting står 7 bussar och framför Stadshuset ytterligare 8 dubbelparkerade. Hmm...sa något stadsråd något om att situationen var under kontroll?

Måste vara en fördel med teatergolv vid turistkörningar?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Marc

Citat från: Walter skrivet 28 maj 2007, 08:48:49 AM
Måste vara en fördel med teatergolv vid turistkörningar?

Visst är det så!
Utsikten blir bättre, men det är på bekostnad av höjden i bagageutrymmet.
Mycket nöjd med 9900an, skulle vara roligt att få jämföra med den nya 9900 som kommit ut.
/Marc

Ersa

Citat från: Marc skrivet 28 maj 2007, 09:56:49 AM
Visst är det så!
Utsikten blir bättre, men det är på bekostnad av höjden i bagageutrymmet.
Mycket nöjd med 9900an, skulle vara roligt att få jämföra med den nya 9900 som kommit ut.
/Marc

Då borde det väl vara perfekt att ha mittmotor i kombination med teatergolvet?
Motorn framme där golvet är lågt, samt ståhöjd innanför "bakluckan".