Nyflyttad buss till Råsta

Startat av Mikael T Nilsson, 25 januari 2008, 18:43:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Hej,

Jag har nyligen sett Busslink 3217, Volvo B10L/Säffle (utan märkning med inv.nr.) på Råstalinjer, bl a 505 och 513. Den såg nylackad ut och borde vara nyflyttad till Stockholm och Råsta. Den kommer väl närmast från Örebro?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ted Selander

Jovisst, 3217-19 från Örebro är på väg in till, eller redan igång i Råsta. 3220-21 följer i deras hjulspår.

/Ted

Patrik

3218 har redan besökt Norrtälje förut:

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 25 januari 2008, 21:15:35 PM
Jovisst, 3217-19 från Örebro är på väg in till, eller redan igång i Råsta. 3220-21 följer i deras hjulspår.

/Ted

Jasså, ytterligare vagnar. Kvar i Örebro blir väl 3214-3216, 3222 med reservation för minnesfel.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Blev dessa Örebroare över vid nyleveransen av 8500-vagnar i höstas?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Måste vara så, det sade förra vintern att de i april var för gamla och skulle bort.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa


Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 25 januari 2008, 22:39:04 PM
Måste vara så, det sade förra vintern att de i april var för gamla och skulle bort.

Men inte för gamla för att en omlack ska löna sig för några år i huvudstaden!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Citat från: Walter skrivet 25 januari 2008, 23:51:37 PM
Men inte för gamla för att en omlack ska löna sig för några år i huvudstaden!
Nej, uppenbarligen inte, men det är trots allt -95:or, så några år hinner de ju rulla i här i huvudstaden innan det tilll slut blir stopp även här.
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för era uppgifter. Kul att Råsta utökas med ytterligare en busstyp.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

nalle

Nu tycker jag helt ärligt synd om folk i huvudstaden.. de där bussarna är hemska att åka i! De har under många år blivit misshandlade när de gränslade fartbulor på linje 16 här i Örebro. Kan inte vara någon höjdare att sitta och köra..

På Poståkeriet gör vi tvärt om.. vi hämtar lik från Stockholm och tejpar ihop rosten med silvertejp.

Nico


Nja, så farliga tycker jag inte dessa bussar är angående skicket. Har lekt lite med dem på egen hand och kört 3219 i trafik ett par gånger. Å andra sidan hör jag till det gänget som gillade Råstas 33-vagnar. Vi har som sagt 3219 i trafik sedan ett par veckor och 3217 kom igång igår. 3218 står vid verkstaden och väntar på lite grejer som ska in samt en besiktning. Förutom detta med att använda vänsterblinkers för att få dörrbromsen att släppa (vilket är en finess som nu plockas bort) så finns det inte några direkta problem. Det enda egentliga irritationsmomentet med dessa vagnar är att de inte har så stor bränslekapacitet. De klarar alltså inte av så långa omlopp vilket man får tänka på när man tursätter dem. Oftast går de bara ut under morgon- respektive kvällsrusningen, men råkar de olyckligtvis hamna snett (Råsta har ett par grymma vagnomlopp på strax över 29 timmar) så blir det givetvis orderbyte när möjlighet ges.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Kan en buss vara i gångs så länge som 29 timmar??
Vilka då?
Bussen måste ju tankas och städas också..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.